پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 4 آذر 1399
در سرویس

به گزارش گروه بین الملل جهت، آنتونی بلینکن، از نزدیک­ترین مشاوران امور خارجی جو بایدن، گزینه اصلی وی برای کرسی وزارت امور خارجه آمریکا است.

سمتی که احتمالا قرار است نقشی کلیدی در ساخت پل‌های خراب شده بین‌المللی بین آمریکا و جهان در دوران ترامپ، داشته‌ باشد.

بلینکن 58 ساله، در زمان ریاست ‌جمهوری باراک اوباما جانشین وزیر خارجه بوده‌ است و همچنین در زمان کلینتون نیز در همین نهاد فعالیت خود را شروع کرده ‌بود.

انتظار می‌رود بلینکن سیاست‌هایی آرامش‌طلبانه را دنبال و آمریکا را از مسیر ناسیونالیستی دوران ترامپ و پمپئو جدا کند.

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان امروز  در گزارشی به فعالیت های این سیاستمدار پرداخت و نوشت: بلینکن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳میلادی زمانی که بایدن معاون باراک اوباما بود، مشاور امنیت ملی بایدن بود، با این حال بلینکن کار خود را در وزارت امور خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون آغاز کرده است.

بلینکن در زمان رئیس جمهوری باراک اوباما معاون وزیر امور خارجه نیز بود. او همچنین یکی از معتمدین بایدن است که سال های طولانی به وی در زمینه های سیاست خارجی مشاوره می دهد. او طرفدار چندجانبه گرایی است. از این رو در حالی که دونالد ترامپ با شعار «اول آمریکا» به شدت از چندجانبه گرایی انتقاد می کند، معرفی وی به عنوان جانشین «مایک پمپئو» نشان دهنده یک چرخش در سیاست خارجی ایالات متحده به شمار می رود.

بلینکن در جریان مبارزات انتخاباتی بایدن علیه دونالد ترامپ نیز به او در مورد مسائل سیاست خارجی مشاوره داد. وی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالات متحده و از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ معاون وزیر خارجه جان کری بود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/132525

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی