پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 14 مهر 1399

به گزارش جهت، محمدجواد آذری جهرمی امروز در آیین افتتاح فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: به دستور موکد جنابعالی وزارت ارتباطات توانست بخشی از توان خود را در راستای تحقق عدالت ارتباطی مصروف کند.

وی افزود: تلفن همراه هر چند در اوایل دهه هفتاد وارد کشور شده بود اما تا سال ۹۲ تنها با ۱۱ درصد سطح روستاهای کشور را پوشش شبکه تلفن همراه داده بود. اما امروز این میزان به ۹۵ درصد در روستاها رسیده است.

آذری جهرمی افزود: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت از سال ۱۳۹۴  با دستور رئیس جمهور شکل گرفت که با فاصله نه چندان زیادی هم اکنون برای بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور بالای ۲۰ خانوار کشور فراهم است و همه تلاش ما این است که با مدد الهی و حمایت های شما تا پایان دولت این عدد به صددرصد برسد تا شعار دسترسی به اینترنت همگانی در سراسر کشور محقق شود.

این اظهارات در حالی ازسوی مسئول رده اول وزارت ارتباطات مطرح شده است که نه شبکه ملی اطلاعات کماکان تکمیل و راه‌اندازی شده است، و نه اتصال روستاها به شبکه اینترنت پرسرعت قانونی است.

شبکه ملی اطلاعات به عنوان مهم‌ترین پروژه ارتباطی کشور، از ابتدای دهه نود مطرح شده است و با تمام افت و خیزهایی تا امروز در رابطه با این شبکه صورت گرفته است، تا رسیدن به شرایط مورد قبول خود فرسنگ‌ها فاصله دارد. موضوعی که کارشناسان به آن اذعان دارند و چندی پیش رهبر معظم انقلاب نیز، ضمن تاکید مجدد در رابطه با راه‌اندازی هرچه سریعتر آن، از کم کاری و اهمال در اجرایی شدن این طرح سخن به میان آوردند.

مساله افزایش سرعت اینترنت و گسترش دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت که یکی پروژه های اقماری شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود نیز بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. ایشان خاطرنشان کرده‌اند که پیش برد تمام طرح همراه با هم و با سرعت یکسان صورت بپذیرد و افزایش سرعت اینترنت بدون آموزش و پیوست‌های فرهنگی، تا قبل از راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات، خلاف قانون است و موجب صدمه‌های جبران‌ناپذیر فرهنگی خواهد شد.

اظهار نظرات امروز جناب آذری جهرمی، در کنار صحبت‌های ایشان در اجلاس چند سال قبل در کشور سوییس مبنی بر اجرای سند 2030، شخص وزیر ارتباطات و رییس‌جمهور را متهم به اجرای اعمال خلاف قانون می‌کند. اجرای سند ننگین 2030 و بی توجهی به قانون در اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات. اتهاماتی که گویا مسئولین مربوطه دوست ندارند به آن رسیدگی کنند و نسل جوان را در برابر حملات سنگین فرهنگی از سوی دشمنِ تا بن دندان مسلح در فضای مجازی، بی‌پناه رها کرده‌اند.

اظهارات وزیر ارتباطات در اجلاس سوییس:

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/140213

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی