پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام، پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا بر اساس طرح و برنامه‌ریزی، این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی کنیم.

منتشر شده در 2 مرداد 1400
در سرویس

مهدی چمران با حضور در برنامه تهران ۲۰ در مورد برنامه‌های این دوره شورای شهر تهران در زمینه تقویت و گسترش حمل و نقل عمومی گفت: قصد داریم تا در این دوره چهار سال، پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته را تکمیل کنیم.

وی افزود: ما خودمان را در دوره‌های گذشته در زمینه حمل و نقل عمومی نشان داده‌ایم و می‌توان گفت با ۲۰۰ کیلومتر مترویی که در ١٢سال خدمت قالیباف در سمت شهردار تهران ساخته شد، سابقه خوبی را در رزومه‌مان به ثبت رسانده‌ایم و البته در دو سال ابتدایی شروع پروژه نیز شاهد نتایج مطلوبی بوده‌ایم.

چمران خاطر نشان کرد:در بازه زمانی که در اختیارمان قرار دادند، توانستیم ۹۰ درصد پروژه از پروژه مذکور را به اتمام برسانیم و تنها دو خط شش و هفت باقی مانده، که بنابر پیش بینی من اگر شش ماه بیشتر فرصت داشتیم، می‌توانستیم آن را نیز تکمیل و به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: به عبارتی در طول چهار سال گذشته تنها نیمی از پروژه باقی مانده انجام شد، در خط هفت تنها یک الی دو ایستگاه اضافه شد و در خط شش نیز خطوط و ایستگاه‌هایی از قبل ساخته شد، تنها بهره‌برداری و افتتاح شد.

منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از این رو تلاش داریم، تا در زمینه متروسازی این دو خط را تکمیل کنیم و در زمینه راه سازی شهری نیز برخی بزرگراه‌ها مانند بزرگراه یادگار امام که به اتمام نرسیده و مسیر‌های دیگر که نیاز به خطوط فرعی کناری دارد را باید تکمیل کرد. البته پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام، پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا براساس طرح و برنامه‌ریزیمان این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی کنیم.

چمران در پایان گفت: همچنین در زمینه حمل و نقل عمومی نیز، برنامه‌هایی در رابطه با تهیه اتوبوس و واگن مترو داریم و البته تهیه این واگن‌ها یکی از مشکلات اساسی ماست؛ چرا که این‌واگن‌ها باید خریداری و سپس مونتاژ شود، که با توجه به تحریم‌ها بازه زمانی بیش از یک سال را لازم دارد و نمی‌توان به سرعت تحولی را در این زمینه ایجاد کرد، اما برنامه‌هایمان را در زمینه اتوبوسرانی آسان‌تر می‌توان اجرا کرد به شرط آنکه هزینه اولیه آن تأمین شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/101326

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی