پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در دنیا؛

پس از شناسایی یکی از سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» که سازمان جهانی بهداشت آن را در گروه سویه‌های «نگران کننده» طبقه‌بندی کرده است، دهها کشور در سراسر جهان از کشف این سویه در میان مبتلایان به کرونا خبر داده‌اند.

منتشر شده در 9 دی 1400
در سرویس

در حالی که این امیدواری وجود داشت که با افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی در سراسر جهان سرانجام زندگی‌ها به وضعیت نرمال برگردد، سرعت بالای شیوع این سویه باعث گردید تا بار دیگر کشورها به فکر بستن مرزها و تشدید محدودیت‌های اجتماعی بیفتند.

جهش جدید که به طور بالقوه قابل انتقال است، اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در چند کشور دیگر نیز شناسایی شده‌اند به گونه ای که امروز تقریبا تمامی نقاط جهان با این سویه ویروس درگیر هستند.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه هشدار داد که ابتلا به سویه جدید امیکرون به سرعت در حال گسترش است و خطرات ناشی از آن هنوز «بسیار بالا» است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای گفته است که کل خطرات مربوط به گونه جدید امیکرون، همچنان بسیار است. این سازمان می‌گوید شواهد ثابت نشان می دهد که گونه امیکرون نسبت به گونه دلتا از نظر شیوع پیدا کردن برتری دارد و زمان دو برابر شدن شیوع امیکرون، دو تا سه روز است. این سازمان همچنین گفته است که موارد افزایش سریع ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا – امیکرون – در شماری از کشورها مشاهده می شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/77321

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی