پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت‌های بزرگ فناوری یا باید با فناوری دیپ فیک مقابله کنند یا ریسک جریمه از سوی اتحادیه اروپا را به جان بخرند.

منتشر شده در 24 خرداد 1401

شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک، گوگل آلفابت و توئیتر باید اقداماتی را برای مقابله با اخبار جعلی در برنامه‌های خود انجام دهند یا بر اساس آیین‌نامه قاره سبز به اتحادیه اروپا جریمه‌های سنگین بپردازند.

به گزارش سایت رویترز، انتظار می‌رود کمیسیون اروپا برای مبارزه با اخبار جعلی، قانون خود را به روز رسانی کرده و آن را در دسترس شبکه‌های اجتماعی قرار دهد. این قانون برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ تنظیم شده بود که در حال حاضر برای مقابله با این نوع اخبار به یک طرح نظارتی تبدیل و مسئولیت آن بین تنظیم‌کننده‌ها و امضاکنندگان تقسیم شده است. قانون به روز شده نمونه‌هایی از رفتار‌های دستکاری مانند دیپ فیک و حساب‌های جعلی را بیان می‌کند که امضاکنندگان باید با آن‌ها مقابله کنند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، امضاکنندگان بر اساس آخرین شواهد در مورد رفتارها، تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های به کار گرفته شده توسط عوامل مخرب، سیاست‌های روشنی را در رابطه با رفتار‌ها و شیوه‌های دستکاری غیرمجاز در خدمات خود اتخاذ، تقویت و اجرا خواهند کرد.

دیپ فیک چیست؟
دیپ‌فیک‌ فناوری جدیدی بر مبنای هوش مصنوعی است که در آن افراد، اخبار و رسانه‌های جعلی را به صورت واقع‌گرایانه طراحی می‌کنند به طوری‌که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. امروزه ویدیو‌های دیپ فیک بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور ساخته می‌شود و بیننده بدون آنکه متوجه عدم صحت و واقعیت آن‌ها شود، محتوا را باور کرده و به انتشار آن‌ها در فضای مجازی اقدام می‌کند.

گفته شده، این قانون همچنین با قوانین سختگیرانه جدید خدمات دیجیتال (DSA) اتحادیه اروپا که در اوایل سال جاری توسط ۲۷ کشور مورد تایید قرار گرفت، مرتبط خواهد شد.

در واقع، شرکت‌هایی که به تعهدات خود تحت این قانون عمل نکنند، باید بر اساس قوانین DSA تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود را  به عنوان جریمه پرداخت کنند. شرکت‌ها، پس از ثبت نام در این قانون، شش ماه فرصت دارند تا اقدامات خود را اجرا کنند. امضاکنندگان همچنین باید اقداماتی را برای مقابله با تبلیغات حاوی اطلاعات نادرست و ایجاد شفافیت بیشتر در مورد تبلیغات سیاسی انجام دهند.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، گفت: DSA یک ستون قانونی برای مقابله با  اطلاعات نادرست از جمله تحریم‌های بازدارنده سنگین فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/51255

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی