پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طالبی دارستانی معاون بازرسی عبدالملکی وزیر کار درحساب شخصی‌اش در توییتر، گزارش جالبی از روند فعالیت‌هایش در شش ماهه گذشته ارائه داد.

منتشر شده در 8 اردیبهشت 1401

مهری طالبی دارستانی در حساب شخصی‌اش در توئیتر نوشت: در این مجال سعی میکنم مختصرا آمار مقایسه‌ای شش ماهه اول با شش ماهه دوم سال ۱۴٠٠ در خصوص گروه شکایات ذیل دفتر را ارائه دهم؛

در بخش رسیدگی به شکایات هم اکنون هشت مسیر ارتباطی با مردم وجود دارد:
۱_”سامانه سامد” 
یا سامانه ارتباطات مردمی دولت؛ همان سامانه ای که اغلب درخواستهای مردمی درسفرهای ریاست جمهوری هم در آن ثبت وپیگیری میشود: 
در شش ماه اول ۱۴٠٠ حدود ۲۵ هزار نامه مرتبط با #وزارت_مردم در این سامانه ثبت شده بوده که بطور میانگین درمدت ۳٠ روز، رسیدگی صورت می پذیرفت.
اما در شش ماه دوم ۱۴٠٠ حدود ۲۲۵ هزار مورد نامه مرتبط با وزارت ثبت شد که به ۸۵ درصد این موارد در زمان کمتر از ۲۴ روز رسیدگی شد. 

۲_ ”سامانه ZRM” 
این سامانه مختص ثبت شکایات دفتر ماست:
– در شش ماه اول ۱۴٠٠ حدود ۱۲٠٠ شکایت در این سامانه ثبت شده بود که مدت زمان رسیدگی به این شکایات میانگین ۱۱ روز بود 
– اما در شش ماه دوم ۱۴٠٠ بیش از ۹٠٠٠ شکایت در این سامانه ثبت شد که زمان رسیدگی را نیز به ۷ روز کاهش دادیم

۳_ ”نامه ها و درخواستهای فیزیکی” 
(اعم از فکس و پست و…) 
– در شش ماه اول ۱۴٠٠ کمتر از ۲٠٠ مورد ثبت و در مدت زمان میانگین ۳٠ روز رسیدگی شده بود 
– درشش ماه دوم، بیش از ۱۳٠٠ مورد ثبت شد که باتمام تلاشی که شد هنوز مدت زمان رسیدگی  ۲۲ روز است!

۴_ ”شماره موبایل ارتباطی”
 درهمان اولین سفرهای استانی با تعدادی از مراجعات مواجه شدم که گله داشتند از عدم امکان ثبت درخواست در سامانه ها، لذا یک خط موبایل مختص این امر اعلام شد:
– در شش ماه اول ۱۴٠٠ وجود نداشت 
– در شش ماه دوم ۱۴٠٠ بالای ۸٠٠ مورد از طریق این شماره درخواست داشتیم که با توجه به فوریت اغلب موضوعات، در میانگین پنج روز رسیدگی به این موارد صورت میپذیرد

۵_ ”ملاقات مردمی” 
-در شش ماه اول ۱۴٠٠ وجود نداشت  
– در شش ماه دوم ۱۴٠٠ هر یکشنبه ازساعت ۸ تا ۲٠ درخدمت ارباب رجوع ها هستم.یکشنبه ها تلخترین وشیرین ترین روز هفته شد؛ درد دل میکنند و اشکشان اشک جاری میشود،سعی میکنم حل کنم، میخندند و با لبخند رضایتشان گویی دنیا را به من میدهند

۶_ ”میز خدمت” 
– در شش ماه اول ۱۴٠٠ وجود نداشت 
– در شش ماه دوم ۱۴٠٠ هر هفته در نماز جمعه و مراسم های مختلف مانند ۲۲ بهمن و…

۷_ ”ستاد ارتباطات مردمی درسفرهای استانی” 
-در شش ماه اول ۱۴٠٠ وجود نداشت 
– شش ماه دوم، ۱۹ سفر اعم ازسفرهای استانی ریاست جمهوری و سفرهای استانی ویژه ارزیابی عملکرد انجام شد که فقط در استان لرستان بالای ۱٠٠٠٠ درخواست، گزارش وشکایت، توسط مردم ثبت و دستور پیگیری صادرشد

۸_ ”سامانه مدیربان” 
راهی جدید در دریافت گزارشات پرسنل مجموعه وزارت کار که تا کنون ۱۵ گزارش در آن ثبت شده است.

این جریان کلی آماری است که جناب وزیر چندی پیش در خصوص شکایات و درخواستهای مردمی اعلام کردند و مستنداتش روی سامانه های رسمی دولت موجود است. 

اما سوالی که برای ما پیش آمد این بود که علت بالارفتن تعداد شکایات، درخواستها و گزارشات مردمی پس از استقرار دولت جدید چیست؟ 

پس از بررسی مشخص شد اولین و مهمترین دلیل امیدواری مردم به دولت جدید برای رسیدگی به تظلم خواهی های کهنه ایشان است که اغلب سالها به نتیجه نرسیده بود

نکته درداور ماجرا این بود که بسیاری از موارد ثبت شده تکراری و مرتبط با موضوعاتی قدیمی هستند که تعداد قابل توجهی از آنها صرفا با یک یا دو تماس تلفنی حل شدند!

پس از چند احقاق حق به همین شکل بود که گویا اطلاع رسانی گسترده ای مبنی بر گره گشایی صورت گرفته باشد سیل درخواستها به طرق مختلف روانه دفتر شد البته بماند که در این میان برخی تلاش داشته و دارند که از این آب گل آلود ماهی صید کنند و با درخواستهای نابجا وغیرقانونی، گزارشات خلاف واقع و شکایات واهی وقت زیادی از دفتر ۲۴ نفره ما بگیرند!

در هر حال سیاست کلی ما رسیدگی به تمامی شکایات است و در آخر به کجا میرویم؟ 
تصمیم داریم در راستای سیاست کلی #وزارت_مردم با بالابردن کیفیت پاسخگوییها و پایین آوردن مدت زمان رسیدگی بسطح مطلوبی از رضایتمندی ارباب رجوع برسیم که این امر را باسیستمی کردن کل جریان درکنار آموزش پرسنل بعلاوه تمرکز بیشتر بر پیشگیری با رفع فرایندهای معیوب یا فاسد عملیاتی کرده‌ایم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/59643

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی