پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مسابقات قهرمانی امیدهای جهان؛

آزادکاران ایران در حالی دور مقدماتی پیکارهای پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان را پشت سر گذاشتند که امشب باید برای کسب دو مدال طلا و دو برنز به میدان بروند.

منتشر شده در 16 آبان 1400
در سرویس

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روز گذشته در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که در پایان این مرحله دو نماینده ایران راهی فینال شدند و دو آزادکار دیگر به دیدار رده بندی رسیدند. بر این اساس محمدصادق فیروز پور و سجاد غلامی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و امیرحسین فیروزپور و سید مهدی هاشمی هم در اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروز پور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ پراوین مالیک از هند را از پیش رو برداشت و سپس با نتیجه ۱۴ بر ۶ از سد سیمون مارچل از اتریش گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هرایار علی خانیان از ارمنستان را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. فیروز پور در این دیدار به مصاف چرمن والیف دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از روسیه می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با توجه به حاضر نشدن ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ از سد امره جیفتجی از ترکیه گذشت و سپس با نتیجه ۵ بر صفر مهر مارکوسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله ایوارس سامسونوکس از لتونی را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. حریف امشب غلامی در دیدار پایانی موخامد علی اف از اوکراین است.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر کولیو دمیتروف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر بکزات اورکیمبای از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نروژ از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده کشتی‌گیران آندریان گروسل از مولداوی و یوهانس مایر از آلمان است.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سید مهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر سامهان جابرایلوف از مولداوی را مغلوب کرد (حریفش مصدوم شد) وی در دور دوم مقابل آنیل کلیجسالیان از ترکیه با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و در دیدار بعدی با نتیجه ۵ بر ۳ از سد یاروسلاو اسلاویکوفسکی از بلاروس گذشت و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر و با ضربه فنی مغلوب عظمت خوسونوف از یونان شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف هاشمی باید در رده بندی به مصاف برنده دیدار بک دولت اوسربای از قزاقستان و موهیت از هند برود.

در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز مجید داستان به میدان رفت که در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ دانیل پوچینو از ایتالیا را مغلوب کرد اما در دور بعد مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب شد. در ادامه نیز با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، مجید داستان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رقابت‌های رده بندی و فینال پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهانی امشب برگزار خواهد شد.

شب گذشته نیز در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست نیز امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم هم مدال برنز گرفتند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/86712

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی