پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 9 اسفند 1399
در سرویس

به گزارش جهت،  حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفتگویی اظهار کرد: بنابر سیاست گذاری ستاد تنظیم بازار، ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ایام‌پایانی سال صورت گرفته که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار ۲ نرخی است، افزود: در حال حاضر ۲ نرخ در سطح کشور داریم به طوریکه مرغداران بر مبنای دریافت نهاده اقدام به عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار می‌کنند و در حالت دوم مرغ بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار آزاد توزیع می‌شود.

اسداله نژاد عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۵ هزار تومان را گرانفروشی دانست و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۲۵ هزار تومان است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نهاده دامی‌نداریم، بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز با نرخ مصوب تامین می‌شود و تنها تاخیر در ارسال و بارگیری نهاده موجب شده تا مرغدار بخشی از نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تامین‌کند.

وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۶ هزار تومان و کنجاله سویا را ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه جوجه یکروزه کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، بیان کرد: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود، درحالیکه نرخ مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط ستاد تنظیم بازار کشور، مرغداران مرغ تولیدی خود را تحویل کشتارگاه می‌دهند، اما پس از تحویل مرغ به کشتارگاه هیچگونه نظارتی بر توزیع مرغ در کشور صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل هم سودجویی‌هایی صورت می‌گیرد که موجبات کمبود کاذب مرغ در بازار و نوسانات شدید قیمتی را فراهم می‌آورد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر دولت قیمت مصوب مرغ را اصلاح کند، سوء استفاده احتمالی در بازار مرغ فروکش می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/121538

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی