پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 11 بهمن 1399
در سرویس

به گزارش جهت، عوارض واکسن فایز، همچنان خبرساز است. رگلاتور دارویی اتحادیه اروپا EMA اعلام کرد هیچ رابطه‌ای مابین واکسن فایزر و مرگ 33 سالمند نروژی وجود ندارد.

این آژانس تاکید کرد که هیچ مدرک علمی دال بر رابطه میان مرگ 33 سالمند با تزریق واکسن فایزر پیدا نکرده است.

14 ژانویه رگلاتور نروژی از فوت 23 سالمند بعد از زدن اولین دز واکسن فایزر خبر داد.

این افراد بالای 75 سال سن داشتند و هفته گذشته و بعد از واکسیناسیون 55 هزار نروژی تعداد فوت شدگان به 33 رسید.

عوارض واکسن فایزر، از مدت‌ها قبل و رمانی که تزریق آن در ایالات متحده آمریکا آغاز شد، خبرساز شد. امتناع کادر درمان آمریکا از تزریق آن، فوت یک پزشک بر اثر تزریق واکسن، بی اعتمادی مردم به عملکرد این واکسن و همچنین شیوع نوع جهش یافته کرونا، باعث شد بسیاری واکسن فایزر را جدی نگیرند. همچنین عدم اطمینان از اثرگذاری واقعی و تاثیر پیشگیرانه واکسن باعث شد برخی کشورهای سفارش دهنده نیز، از دریافت آن منصرف شوند.

یکی از سازندگان واکسن شرکت فایزر ابراز امیدواری کرده که در تابستان آینده، تاثیر واکسن دیده شود و در زمستان زندگی به شیوه معمول خود باز گردد.

پروفسور «اوگور شاهین» از بنیانگذاران شرکت آلمانی بایوان‌تک و یکی از سازندگان واکسن دو شرکت فایزر و بایوان‌تک، گفته که واکسن جدید باعث کاهش تعداد مبتلایان در زمستان پیش‌رو خواهد شد.

حدود ۴۳ هزار نفر در مرحله آزمایشی واکسنی شرکت کرده‌اند که این دو شرکت تهیه می‌کنند. فایزر مدعی شده که نتایج به دست آمده از آزمایش‌های این واکسن نشان می‌دهد که این واکسن حدود ۹۰ درصد کارآیی دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/125486

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی