پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فته‌گری بدون هزینه

مولوی عبدالحمید که طی سالهای اخیر از پایه‌های اصلی ایجاد جنگ روانی علیه حاکمیت ملی در سیستان و بلوچستان بوده است، در یک سال گذشته کوشیده است تا این نقش را پررنگ تر کند.

منتشر شده در 17 تیر 1402
در سرویس

مولوی عبدالحمید که طی سالهای اخیر از پایه‌های اصلی ایجاد جنگ روانی علیه حاکمیت ملی در سیستان و بلوچستان بوده است، در یک سال گذشته کوشیده است تا این نقش را پررنگ تر کند.

فتنه‌سازی شاخ و دم دارد؟

هشتم مهرماه همزمان با آشوب‌های فتنه موسوم به زن، زندگی، آزادی در زاهدان نیز تلاش شد تا نظم عمومی مختلف و چالش‌های مختلفی برای حاکمیت ملی ایجاد شود.
سخنان تند مولوی عبدالحمید، حضور تروریست‌های مسلح و بعضی بی‌تدبیری‌ها سبب شد تا ده‌ها تن در یک آشوب غیرقابل کنترل، کشته شوند.
بلافاصله نیز مولوی عبدالحمید که می‌توانست نقش آرام‌کننده اوضاع را برعهده داشته باشد وارد عمل شد و با تمام توان به ایجاد فتنه و اغتشاش کمک کرد.
لازم به ذکر است که ریش‌‌‍سفیدی بزرگان و فرستادگان مقامات عالیرتبه نیز نتوانست عبدالحمید را به راه صحیح هدایت کند. نتیجه نیز آن شد که هر هفته عبدالحمید از تریبون نماز جمعه اقدام به تحریک مردم و ایجاد زمینه فعالیت گسل‌های قومی و مذهبی مشغول شده است.

امروز در زاهدان چه گذشت؟

چند تروریست مسلح پس از حمله با نارنجک و مسلسل دستی به یک کلانتری و کشته شدن دو تن از آنها، وارد کلانتری شده و در گوشه‌ای از ساختمان گیر می‌افتند و پس از یکی دو ساعت به هلاکت می‌رسند.
در ان بین یک سرباز و یک نفر از کارکنان کادر فراجا نیز به شهادت می‌رسند. در این بین کم نیستند تحلیلگرانی که ریشه این حمله تروریستی را در ماجراهای روز گذشته زاهدان می‌دانند.

دیروز در زاهدان چه خبر بود؟
روز گذشته در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان، عبدالحمید یک بسته کامل از هرآنچخ مورد پسند غرب بود را بر زبان جاری ساخت، از موضوع غمبار هواپیمای اوکراینی تا تبرئه پلیس فرانسه از سرکوب معترضان و مطالبه مداخله سازمان ملل (بخوانید آمریکا) در امور داخلی ایران.
استقبال رسانه‌های بیگانه همزمان با سخنان تند عبدالحمید البته بهانه‌ای نیز شد برای نادیده گرفتن حضور مردم شیعه و سنی در جشن عید غدیر خم.

عبدالحمید به دنبال چیست؟
قانون‌شکنی‌های عبدالحمید در حاشیه مسجد مکی البته تازگی ندارد. ایجاد آشوب و نابود کردن زندگی و جان افراد بیگناه نیز بارها در سوابق وی ثبت شده است.
در این بین اما عبدالحمید یاد گرفته است که ژست حقوق بشری بگیرد، خودش را حامی حقوق غربی جا بزند و همزمان از زیر بار اتهامات وارده فرار کند!
در همین راستا سعتها پس از حمله تروریستی به کلانتری زاههدان، وی تصمیم گرفت که این اقدام را محکوم کند. این همان روش قدیمی عبدالحمید برای فرار از قانون است.
ایجاد نفرت عمومی، تشدید گسلهای اجتماعی و تحریک تروریست‌ها از یک طرف و از سوی دیگر اعلام موضع دیرهنگام و ضعیف علیه تروریست‌ها به نحوی که دل سرکردگان گروهک‌های تروریستی هم نشکند و انگیزه خود را از دست ندهند.
مشخص نیست فتنه‌گران در زاهدان به دنبال چه هستند اما در هر صورت عواملی در زاهدان در هم‌افزایی با عبدالحمید در حال تلاش برای ایجاد اغتشاش و حتی تجزیه‌طلبی هستند.
امید است که نهادهای امنیتی و قضائی و انتظامی بتوانند وظایف خود را به نحون احسن در رابطه با تخلفات و جرایم عبدالحمید به انجام برسانند چرا که این امر یک مطالبه عمومی و همه‌گیر در سراسر کشور است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3311

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی