پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در روزهای شمارش آرا برخی روزنامه‌نگاران مدعی شده بودند آرا باطله تهران از ۴۰ درصد گذشته و نفر دوم مجلس در حوزه انتخابیه تهران شده است اما حالا اخبار رسمی نشان می‌دهد آرا باطله تهران زیر ۱۵ درصد است.

منتشر شده در 15 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، شمارش آرای مأخوذه از صندوق‌های رأی آغاز شد. جبهه دشمن که تا روز انتخابات تلاش می‌کرد پروژه تحریم را تقویت کند، به یک‌باره، اظهارنظر برخی روزنامه‌نگاران و فعالان مجازی، عملیات‌روانی تازه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی علیه انتخابات ایجاد کرد.

با شروع شمارش آرای صندوق‌های رأی، برخی روزنامه‌نگاران آمارهایی تحت عنوان «غیررسمی» در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند که مهم‌ترین موضوع آن، آمار آرا باطله، به‌خصوص در حوزه انتخابیه تهران بود.

در این راستا آمار عجیبی مبنی بر اینکه ۵۰ درصد آرای به صندوق انداخته شده در تهران، باطله بودند، مطرح شد. این آمار در واقع پس از شمارش صندوق‌های حاشیه تهران به دست آمده بود و هنوز صدوق‌های اصلی و پرتعداد تخلیه نشده بود. روزنامه‌نگاران این آمار را عجولانه در فضای رسانه‌ای کشور منتشر کرده و موجب راه‌اندازی حجم وسیعی از هجمه‌ها، کنایه‌ها و تحلیل‌های نگران‌کننده علیه انتخابات شد.

بسیاری از فعالان مجازی اصلاح‌طلب با انتشار این آمار نادرست، مدعی شده بودند آرای باطله «۴۰ درصدی تهران» نشانه رأی اعتراضی مردم به رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات است. حسن روحانی یک روز قبل از انتخابات، مردم را به شرکت در انتخابات اما انداختن رأی اعتراضی در صندوق‌ها سفارش کرده بود.

رسانه‌های ضدانقلاب بیش از جریانات سیاسی دیگر، از این ادعاها استفاده کرده و علیه انتخابات و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی گزارش منتشر کردند. معاندین که پروژه تحریم انتخابات را شکست‌خورده می‌دیدند، عملیات روانی بعدی خود را بر آرا باطله ۴۰ درصدی در تهران و دیگر حوزه‌های انتخابیه متمرکز کردند.

شبکه تروریستی اینترنشنال با استناد به ادعاهای عجولانه برخی خبرنگاران درباره آرا باطله تهران، از این آمار ذوق‌زده شده و با حساب‌وکتاب این آمار ناقص و غیردقیق، به مشروعیت نظام و انتخابات حمله کرده است.

اما یکروز بعد، با شمارش آرای اغلب صندوق‌های حوزه انتخابیه تهران مشخص شد که این آمار نادرست بوده و آرای باطله استان تهران زیر ۱۵ درصد را ثبت کرده است. وزیر کشور هم به‌طور رسمی روز دوشنبه چهاردهم اسفند اعلام کرد میزان مشارکت در انتخابات مجلس، ۴۱ درصد بوده و آرای سفید در کل کشور ۵ درصد بوده است.

این در حالی است که جمع زیادی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب و معاند اصرار دارند که مشارکت در انتخابات دوره دوازدهم مجلس از دوره قبلی کمتر بوده و آرای باطله نیز از آرای صحیح مأخوذه بیشتر بوده است.

البته برخی خبرنگاران پس‌ازاینکه متوجه اشتباه خود شدند در شبکه‌های اجتماعی خود، آمار اصلی و دقیق را منتشر کردند.

منبع : مشرق نیوز
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/162857

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی