پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قانون مجازی آمریکا برای دستگاه‌های دولتی

کاخ سفید روز دوشنبه به سازمان‌های دولتی 30 روز فرصت داد اپلیکیشن چینی تیک‌تاک را از همه دستگاه‌ها و سیستم‌های فدرال حذف کنند.

منتشر شده در 9 اسفند 1401

به نقل از رویترز، شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا طی یادداشتی که توسط رویترز مشاهده شد، به آژانس‌ها گفت: همه آژانس‌های فدرال در تلاش برای ایمن نگه داشتن داده‌های ایالات متحده، باید تیک تاک را از تلفن‌ها و سیستم‌های خود حذف کنند.

این ممنوعیت که اواخر سال گذشته به دستور کنگره صادر شد، به دنبال اقدامات مشابهی از سوی کانادا، اتحادیه اروپا، تایوان و بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا صورت گرفت.

در حالی که این ممنوعیت بر بخش کوچکی از پایگاه کاربران تیک تاک در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد اما از طرف دیگر به درخواست ها برای ممنوعیت کامل این برنامه اشتراک گذاری ویدیو کمک می‌کند.  

تیک تاک متعلق به بایت دنس گفته که این نگرانی‌ها ناشی از اطلاعات نادرست است و استفاده از این برنامه برای جاسوسی از آمریکایی‌ها را رد کرد. این اقدام روی همه کاربران آمریکایی تیک تاک(بیش از 100 میلیون آمریکایی که از این برنامه در دستگاه های خصوصی یا متعلق به شرکت استفاده می کنند) تأثیر نمی‌گذارد. تیک تاک در مورد یادداشت کاخ سفید اظهار نظر نکرده است.

کنگره آمریکا در ماه دسامبر به منع کارمندان فدرال از استفاده از اپلیکیشن ویدئویی متعلق به چین در دستگاه‌های دولتی رای و به دولت بایدن 60 روز فرصت داد تا دستورالعمل‌های لازم را صادر کند. این رای یکی از اقدامات قانونگذاران ایالات متحده برای سرکوب شرکت‌های چینی در بحبوحه ترس امنیت ملی مبنی بر جاسوسی پکن از آمریکایی‌ها بود.

بسیاری از سازمان‌های دولتی از جمله کاخ سفید، وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه قبل از رأی‌گیری، استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده بودند.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز سه‌شنبه، در مورد لایحه‌ای رای‌گیری کند که به جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور این اختیار را می‌دهد تا استفاده از تیک تاک را در همه دستگاه‌های ایالات متحده ممنوع کند.

مایک مک کال رئیس این کمیته گفت: «این لایحه به دولت اجازه می‌دهد تا استفاده از تیک تاک یا هر برنامه نرم افزاری تهدید کننده امنیت ملی ایالات متحده را ممنوع کند. هر کسی که تیک تاک را در دستگاه خود دانلود کرده باشد، به چین یک راه ورود به همه اطلاعات شخصی خود را داده است. این برنامه بالونی جاسوسی در تلفن شما است.»

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد که با ممنوعیت تیک تاک توسط کنگره مخالف است.

در یادداشت کاخ سفید آمده که آژانس‌ها ظرف 90 روز، باید هرگونه استفاده از تیک تاک توسط فروشندگان فناوری اطلاعات را از طریق قراردادها بررسی کنند و طی 120 روز آژانس‌ها ممنوعیت جدیدی را در این برنامه در تمام درخواست‌های جدید لحاظ خواهند کرد.

کانادا اوایل روز دوشنبه، ممنوعیت تیک تاک را از دستگاه‌های دولتی اعلام کرد و گفت که این برنامه خطری برای حریم خصوصی و امنیت ایجاد می‌کند و به شکاف فزاینده بین دو کشور می‌افزاید. یکی از سخنگویان تیک تاک گفت، ممنوعیت کانادا بدون ذکر نگرانی امنیتی خاص یا تماس با ما صادر شده است.

دو نهاد بزرگ سیاست‌گذار اتحادیه اروپا هفته گذشته استفاده از تیک تاک را در تلفن‌های کارکنان به دلایل امنیت سایبری ممنوع کردند. این نهادها ممنوعیت استفاده از تیک تاک را در راستای سیاست‌های سختگیرانه امنیت سایبری داخلی و توصیه‌ به کارکنان خود برای به‌کارگیری بهترین شیوه‌ها در هنگام استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/13661

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی