پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با وجود تهدید و ارعاب جریان ضدانقلاب‌، بازارها در 3 روز گذشته فعال بودند و طرح تعطیلی اصناف و بازار ازسوی ضدانقلاب با شکست مواجه شد.

منتشر شده در 16 آذر 1401
در سرویس

از روزهای آغازین اعتراضات 1401 حدود 80 روز می‌گذرد و رسانه های معاند بارها تلاش کرده اند با تهدید و ارعاب مردم و کسبه را با اعتصابات اجباری همراه کنند که با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های خارج از کشور برای اعتصاب سراسری با عدم همراهی مطلق مردم روبرو شدند.
در شرایطی که چهره‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر با بسیج همه امکانات خود، مشغول فراخوان دادن برای تجمع و اعتصاب‌های سراسری طی روزهای 14، 15 ،16 آذرماه هستند، بررسی‌های میدانی از شهرهای مختلف و به‌ ویژه تهران، حکایت از آن دارد که فراخوان اغتشاش در این روزها با شکست قابل‌توجهی مواجه شده ‌است. شهروندانی که در سطح شهرهای مختلف کشور تردد می‌کردند، شاهد فعالیت عادی کسبه و بازاریان بودند.

هدف اصلی عناصر ضد انقلاب از اعتراضات
آنچنانکه در روزهای اخیر در کشور، بعد از حادثه تلخ مرگ «مهسا امینی» شاهد بودیم که این گروه‌های تجزیه‌طلب، اعتراضات را به صحنه جولان خود تبدیل کردند و امنیت شهرهای مرزی به ویژه شهرهایی در سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان را با دنبال کردن هدف خودشان یعنی «جدایی از خاک ایران» بر هم زدند.
از طرف دیگر چهره‌های احزابی همچون کومله و دموکرات کردستان و سایر گروه‌های تجزیه‌طلب با حضور در شبکه «ایران اینترنشنال» به‌طور دائم به دامن زدن به اغتشاشات در شهرهای ایران کمک ‌کردند و بر آتش ناامنی‌های کشور هیزم ریختند.

همراهی چهره معروف با گروه‌های ضد انقلاب
رستوران و طلافروشی علی دایی که اعلام کرده بودند در همراهی با اعتصابات، طی ۱۴، ۱۵و ۱۶ آذرماه تعطیل خواهند بود، دیروز ازسوی پلیس اماکن پایتخت پلمپ شده‌است. مرکز رسانه قوه قضاییه در این باره اعلام کرد به‌ دنبال همراهی با گروه‌های ضدانقلاب در فضای‌مجازی در راستای اخلال در آرامش و کسب‌وکار بازار، دستور قضایی برای پلمب گالری جواهرآلات نور صادر شده ‌است.
 

گالری نور

فعالیت عادی در بازارهای ایران

گزارش‌ها و تصاویری که از بازارهای مختلف در شهرهای سراسر کشور طی این سه روز و در ساعت‌های مختلف روز منتشر شد، حکایت از آن داشت که کسب‌ و کار روزانه اصناف در جریان است و مردم نیز برای خرید مایحتاج خود، حضور پررنگی در بازارها داشتند. با وجود اینکه جریان‌ها و رسانه‌های معاند در روزهای اخیر تلاش کردند مردم را از خرید و حضور در بازارها در این 3 روز بازدارند، اما مشاهدات میدانی از شهرهای مختلف نشان‌دهنده «یک روز عادی» در ایران بود.

گزارش‌ها از شهرهایی مانند تهران، زاهدان، شهرری، قزوین، تبریز، رشت، سرپل‌ذهاب، همدان، اردبیل، شیراز، یاسوج، کرمان، اصفهان، زنجان و… نشان می‌دهد فعالیت عادی اصناف، کسبه و بازاریان طی دیروز به‌صورت کاملا عادی در جریان بوده و مشکل امنیتی ویژه‌ای نیز در سطح شهرها مشاهده نشده‌است.

ازسوی دیگر مشاهدات از مراکز و پاتوق‌های ویژه جوانان، مانند کافه‌ها در شهرهای مختلف و به‌ویژه تهران حکایت از آن دارد که اینگونه اصناف نیز در این سه روز درحال خدمت‌رسانی به مشتریان خود بوده‌اند و به فعالیت عادی و روزانه‌شان ادامه داده‌اند.

واکنش های کاربران توییتر نسبت به اعتصابات اجباری

اعتصابات اجباریاعتصابات اجباریاعتصابات اجباریاعتصابات اجباریاعتصابات اجباری

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/23591

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی