پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روایت میدانی از وضعیت پایتخت

حوالی ظهر دیروز ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از تجمع عده‌ای در بازار تهران خبر می‌داد. از این ویدئو جزئیات خاصی مشخص نبود جز اینکه تردد در حوالی پارک دانشجو در چهارراه ولیعصر را با عنوان «تجمع امروز در بازار» معرفی می‌کرد.

منتشر شده در 11 دی 1401
در سرویس

حوالی ظهر دیروز ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از تجمع عده‌ای در بازار تهران خبر می‌داد. از این ویدئو جزئیات خاصی مشخص نبود جز اینکه تردد در حوالی پارک دانشجو در چهارراه ولیعصر را با عنوان «تجمع امروز در بازار» معرفی می‌کرد که در همان هم جمعی در نهایت 20 نفره شعارهایی سر می‌دادند.

خبرنگاران برای کسب اطلاع بیشتر راهی بازار تهران شده و با تعدادی از کسبه و حاضران گفت‌وگو کرده است. حدود ساعت ۱۴ برخی از تعدادی مغازه‌های سبزه میدان و بازار 15 خرداد کرکره‌های خود را پائین کشیده و خبری از کسبه آنها نبود. با این حال تعدادی از تعدادی از مغازه‌دارها نیز همچنان در حال کسب‌و‌کار و فروش بودند. گشت و گذار نیم ساعته در بازار تهران نشان می‌داد فضای عمومی بازار مثل همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد اما بسته بودن تعدادی از کسبه و البته حضور نیروهای انتظامی ناخودآگاه جو ملتهبی ایجاد می‌کرد. 

در دفعات قبل که فراخوان‌هایی مبنی بر اعتصاب در بازار منتشر شده بود، برخی افراد با ایجاد رعب و وحشت سایر کسبه را مجبور به بسته مغازه‌ها کرده بود اما این بار حضور نیروهای انتظامی تا حدی مانع جولان دهی این افراد شده و همین سبب شد تا برخی دیگر از کسبه بدون مزاحم به کسب و کار خود مشغول باشند.

صف‌های طولانی رستوران‌های حوالی خیابان 15 خرداد، غلبه فضای اعتصابی را شکسته بود اما به هرحال آنطور که عده‌ای از کسبه به فرهیختگان گفته‌اند “نزدیک ساعت ۱۳ ظهر تعدادی حدودا ۲۰ تا ۳۰ نفره شروع به شعار دادن کرده و از طرفی هم تعدادی از مغازه‌دارها به دلیل نگرانی از آسیب‌های احتمالی کسب و کار خود را تعطیل کردند”

یک فروشنده جوان درباره وضعیت امروز  بازار گفت “واقعیت ماجرا این هست بستن برخی از مغازه‌ها هم بی ارتباط به قیمت دلار نبود و هم برخی پس از حضور عده‌ای و برای آسیب نرسیدن به اجناس، مغازه‌هایشان را بستند “

یکی از فروشنده‌های قدیمی بازار هم با انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: “از دولت تقاضا داریم هر چه سریع تر به بازار ارز ورود کند تا بازار  به یک ثباتی برسد”

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/20674

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی