پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ایران تشریح کرد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ آژانس‌های مسافرتی سود چندانی از سفرها نبردند چون مردم با ماشین شخصی سفر کرده و در چادر و منازل اقوام اقامت داشتند.

منتشر شده در 20 فروردین 1401
در سرویس

نشست خبری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران عصر امروز در محل این انجمن برگزار شد.

در این نشست حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: در سال‌های اخیر به خصوص در دوران کرونا بیش از ۵۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی آسیب دیده اند یا دیگر وجود خارجی ندارند. خیلی از افراد تمایل به بازگشت به شغل خود را ندارند الان می‌بینیم ۵۰ درصد شاغلان گردشگری از صنعت خارج شده اند شاید الان ۲۵۰۰ دفتر مسافرتی از ۵ هزار دفتر در کشور وجود داشته باشد.

وی همچنین درباره فعالیت ستاد سفرهای نوروزی ادامه داد: در این ستاد ارگان‌های دولتی دور هم جمع می‌شوند که هر کدام باید وظایف خودشان را انجام دهند. در حالی که اگر این ستاد نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟ چرا در این ستاد، بخش خصوصی حضور ندارد. گفتند که ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در طول نوروز ثبت شده است. طبق گفته خودمان اگر هر نفر ۴ شب سفر کرده باشد در عید نوروز ۱۴۰۱ تنها ۱۵ میلیون از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران به سفر رفته اند. این تعداد هم در شهرها یا کمپ زده اند و یا در چادر خوابیده اند پس چه کمکی به اقتصاد شهرها شد؟ آیا غیر از این بود که پارک‌ها از بین رفت و هزینه شهرها بیشتر شد؟ آیا شأن مردم اقامت در چادر است؟ همین متولیان گردشگری چه کار کرده اند که مردم با چادر سفر می‌کنند؟ چرا بستر مناسبی برای سفر آنها فراهم نشده است؟ خیلی‌ها اعلام کرده اند که دفاتر مسافرتی در عید نوروز به رونق افتاده و ضررهایشان را جبران کرده اند در صورتی که این طور نیست. اگر آژانسی در طول ۱۵ روز توانسته باشد ضرر و زیان دو سال کرونا را جبران کرده باشد در واقع زیاده خواه بوده است. چنین اتفاقی نمی‌تواند بیافتد. دفاتر تنها به آینده گردشگری امیدوار شده اند ولی سودی نکرده اند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که سهمی هم از این سفرها نبردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/62823

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی