پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 20 بهمن 1399
در سرویس

به گزارش جهت، بهای نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال)‏، سبد نفتی اروپا، در معاملات روز با یک و ۲۶ صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به ۶۰ دلار و ۱۹ سنت رسید. از ژانویه سال گذشته تاکنون سابقه نداشته است که بهای این شاخص نفتی تا این اندازه افزایش یافته باشد. افزایش امیدواری‌ها در خصوص پویش واکسیناسیون در برابر ویروس جدید کرونا؛ کووید-۱۹؛ ‏ وعده‌هایی که در خصوص اجرای طرح بازیابی و نجات اقتصادی در آمریکا داده شده است دو عامل تاثیر گذار در جهت افزایش قیمت نفت در بازار جهانی، است.

اکنون چندین هفته است که روند افزایش قیمت نفت در بازار جهانی ادامه دارد. چشم انداز اجرای طرح بازیابی و نجات اقتصادی در آمریکا آنهم در اوضاع و شرایطی که پویش واکسیناسیون در برابر ویروس جدید کرونا؛ کووید-۱۹؛ ‏ امید زیادی در عرصه اقتصاد ایجاد کرده است نقش مهمی در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی داشته است.
جَنِت یِلِن (Janet Yellen)، وزیر دارایی و خزانه داری آمریکا، اعلام کرد در صورتی که طرح بزرگ بازیابی تولید ناخالص داخلی و نجات اقتصادی در کنگره آمریکا تصویب شود پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ اشتغالزایی برای افراد جویای کار به بالاترین حد خود برسد. بهبود اوضاع و شرایط اقتصادی و مالی در آمریکا با توجه به اینکه این کشور بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است همیشه رابطه مستقیم با افزایش تقاضا برای نفت در سطح جهان و در همین راستا افزایش قیمت آن دارد. اعتبار برنامه بهبود اوضاع اقتصادی که دولت بایدن در نظر دارد از طریق ارائه مشوق‌های مالی شامل اعطای وام به شرکت‌های تولیدی – خدماتی آسیب دیده از کرونا و همچنین اعطای وجه نقد به خانوار‌ها و مصرف کنندگان آمریکایی، به اجرا گذارد بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد دلار است.
آخرین داده‌ها و آمار و ارقام رسمی منتشر شده درباره کرونا در جهان نشان می‌دهد که موارد ابتلا به ویروس کووید- ۱۹، در جهان به طور چشمگیری، کاهش یافته است. به طوری که از ماه اکتبر گذشته تاکنون سابقه نداشته است که میزان ابتلا به ویروس کووید- ۱۹، تا این اندازه در جهان کاهش یافته باشد. آغاز پویش واکسیناسیون در برابر ویروس جدید کرونا؛ کووید-۱۹؛ ‏ در بسیاری از کشور‌ها در کاهش ابتلا به ویروس کووید- ۱۹، نقش مهمی داشته است.
این داده‌ها و آمار و ارقام نوید بخش، خبر‌های مایوس کننده درباره میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا را تحت شعاع قرار داد که رقم آن در این هفته افزایش یافته بود. هنگامی که میزان ذخیره سازی نفت در آمریکا افزایش می‌یابد، قیمت نفت در جهان کاهش می‌یابد. چون این شاخص نشان می‌دهد که تقاضا برای نفت در آمریکا کاهش یافته است.
استفن اینس از شرکت مشاور مدیریتی و تحلیل ‏های آماری آکسی تریدر (AxiTrader) که در زمینه بازار انرژی و نوسانات آن خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد در این باره گفت: سرمایه گذاران و کارگزاران بازار‌های انرژی می‌گویند با توجه به اینکه اجرای طرح بزرگ بازیابی تولید ناخالص داخلی و نجات اقتصادی در آمریکا آثار خود را در بهار نشان خواهد داد و همزمان که پویش واکسیناسیون در برابر ویروس جدید کرونا؛ نیز ‏ محنی ابتلا به ویروس کووید- ۱۹، را کاهش می‌دهد درباره آینده بازار نفت خوشبینی وجود دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/124088

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی