پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در حمله امروز پاکستان تصاویری در حال انتشار است که نشان از تلفات یا نشان از نفوذ نیروی هوایی پاکستان می دهد؛ اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

منتشر شده در 28 دی 1402

اخبار جعلی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده ای است که به عنوان خبر منتشر می‌شود و می‌تواند روی افکار عمومی تاثیر بگذارد؛ این نوع اطلاعات بیشتر در زمان بحران تولید و منتشر می‌شود.
حمله امروز پاکستان هم از این قاعده مستنی نبود.
یکی از این اخبار جعلی تصویری است که در رسانه‌ها به عنوان کشته‌شدگان بر اثر حمله‌ پاکستان در حال انتشار است، که در واقع مربوط به یک حادثه رانندگی در سیستان و بلوچستان در فروردین ۱۴۰۰ می‌باشد.

مورد دیگر مربوط کلیپی است که بعنوان نفوذ نیروی هوایی پاکستان به عمق ۷۰ کیلومتری در صبح امروز منتشر شده است که مربوط به ایران نیست و یک مانور عادی از جنگنده JF-17 در حالت غیر مسلح است و مربوط به یکی از شهر های پاکستان می شود

اگر در ثانیه های اول کلیپ به تیرهای چراغ برق و تابلوی آبی رنگ راهنمایی و کلمه نوشته شده به زبان اردو و پوستر تبلیغاتی با زبان انگلیسی و اردو دقت کنید متوجه خواهید شد که این کلیپ پرواز در روز مربوط به یک شهر در پاکستان بود.

از روز گذشته تا کنون اعداد و ارقام نادرست بعنوان نفوذ ۵۰ کیلومتری و ۷۰ کیلومتری جنگند های پاکستانی به ایران بسیار منتشر شده است و کلیپ هایی از این قبیل که هیچ کدام از مواضع دولت یا ارتش پاکستان نبوده و در صفحات اینترنتی غیر دولتی پاکستان در حال انتشار است و منبع رسمی ندارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/155614

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی