پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی دانشگاه‌های تهران در ماه رجب

مراسم معنوی اعتکاف امسال در دانشگاه‌های کشور برقرار است و دانشگاه‌ها جزئیات ثبت‌نام داوطلبان در این مراسم را اعلام کرده‌اند.

منتشر شده در 4 بهمن 1401

از مستحب بودن حضور در مراسم اعتکاف و احکام شرعی آن هم که بگذریم، روانشناسان و پزشکان معتقدند که انسان در گریز از هوای نفس و فرار از انواع دل مشغولی‌ها و دغدغه‌های زندگی برای انس با معبود خود نیازمند خلوت است، هر فردی فطرتا دلش می‌خواهد برای مدتی هر چند کوتاه از تمام تعلقات مادی دور باشد و تنها با او که خالقش است به گفت‌وگو بنشیند و سر درد دلش را با او که صفای باطن است باز کند.

با شیوع ویروس کرونا مراسم اعتکاف در دانشگاه‌ها تعطیل شد و از سال گذشته تقریبا این مراسم از سر گرفته شده است.

مراسمی که دانشجویان بی صبرانه منتظر برگزاری آن هستند، این مراسم در ایام‌البیض ماه رجب (۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه) برگزار می‌شود.

امسال نیز برخی دانشگاه‌ها جزئیات ثبت نام مراسم اعتکاف را اعلام کرده‌اند.

دانشگاه تهران

ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از ۲۷ دی ماه آغاز شده و تا ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تهران می‌توانند با مراجعه به سایت مسجد دانشگاه تهران به نشانی utmq.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با توجه به محدود بودن ظرفیت اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران، در اولین فرصت پس از پایان ثبت‌نام، قرعه‌کشی صورت گرفته و اسامی ثبت‌نام‌کنندگانی که توفیق حضور در مراسم اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران نصیب‌شان شده است، اعلام می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت

اعتکاف رجبیه دانشگاه علم و صنعت ایران با عنوان «فرصت خلوت با خدا» ۱۵ تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب ۱۴۴۴ در مسجد این دانشگاه برگزار می شود.

این مراسم ویژه دانشگاهیان علم و صنعت، دانشجویان، اساتید و کارکنان بوده و با حضور حجج الاسلام عابدینی، سرلک، صادقی واعظ، نظری و … برگزار می‌شود.

دانشگاه تربیت مدرس

زمان ثبت نام از دوم بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۰ بهمن ادامه دارد، ثبت نام به صورت اینترنتی و از نشانی https://nahad.modares.ac.ir/ انجام خواهد شد و شرکت کنندگان لزوماً باید از دانشگاهیان تربیت مدرس (استاد، دانشجو و کارمند) باشند.

هزینه ثبت نام برای دانشجویان (۵۰ هزار تومان)، کارمندان (۱۰۰ هزارتومان) و استادان (۲۰۰ هزار تومان) است.

۵-با توجه به ظرفیت محدود در پذیرش افراد و رعایت فاصله گذاری های بهداشتی، ثبت نام ویژه دانشگاهیان تربیت مدرس خواهد بود و به عنوان همراه امکان ثبت نام همسر و فرزند بالای ۱۰ سال است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17780

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی