پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه کسی با حقوق کاربران مخالف است؟

اروپایی ها برای نظارت بر محتوا های منتشر شده در پلتفرم های ارائه دهنده خدمات و اعمال حاکمیت خود قوانینی به نام قانون خدمات دیجیتال یا همان DSA را اجرایی کردند.

منتشر شده در 8 بهمن 1401

اتحادیه اروپا در راستای نظارت و اعمال حاکمیت بر فضای سایبر خود چهارسال بعد از اجرایی شدن قوانین GDPR (حفاظت از داده‌ها) سال 2018، برای نظارت بر محتواهای منتشر شده در پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات قوانینی به نام قانون خدمات دیجیتال یا همان DSA را ایجاد کردند.

Digital-Services-Act

بواسطه این قانون اتحادیه اروپا پلتفرم های ارائه دهنده خدمات را ملزم به اجرای دستورالعمل هایی از قبیل حذف محتواهایی با مضامین خشونت آمیز و مضر برای جامعه، ایجاد راه ارتباطی بین پیامرسان های مختلف، تغییر الگوریتم‌های تبلیغاتی و فعالیت ضد انحصاری شده اند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباط چندی پیش نیز در یک مصاحبه تلویزیونی پیرامون اتصال پیام رسان‌های داخلی به یکدیگر گفت: رقابتی بین پیام رسان های داخلی ایجاد کردیم، اما کار ویژه ای که در حال انجام است، این است که تا دهه فجر تمام پیام رسان‌های داخلی به هم وصل شوند.

زارع پور

اتفاقی که قرار است با آغاز دهه فجر از آن رونمایی شود و بواسطه آن کاربران تمام پیامرسان‌ها بتوانند بدون استفاده از چند پیامرسان مختلف به یکدیگر پیام ارسال کنند و ارتباط داشته باشند.

در این بین اما برخی رسانه ها با انتشار اخبار نادرست و بدون منبع سعی در پوشاندن این اتفاق مهم و بزرگ و مشکل زا بودن یکپارچه سازی پیامرسان‌ها دارند.

اتفاقی که با توجه به رشد پیامرسان‌های ایرانی و امکاناتی که در اختیار کاربران ارائه میدهند میتواند یک اقدام بزرگ در راستای کنار گذاشتن پیامرسان‌های خارجی و استفاده از جایگزین داخلی باشد.

اینکه چطور اجرای قوانین اتحادیه اروپا و لزوم پلتفرم‌ها بر یکپارچه سازی مشکلی ندارد و نشان از پیشرفت آنان دارد اما انجام این کار در ایران با مخالفت‌هایی همراه می‌شود نکته‌ قابل توجهیست که مورد انتقاد کابران نیز قرار گرفته است.

امیرپارسا

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17258

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی