پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تیم ملی ایران در جریان هفته سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی مقابل ترکمنستان صف‌آرایی می‌کند.

منتشر شده در 2 فروردین 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ یوز‌های فوتبال آسیا در گروه E مقدماتی جام‌جهانی با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ هم‌گروه‌اند که ۲ بازی اخیر را با پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و تساوی ۲ بر ۲ برابر ازبکستان پشت سر گذاشته‌اند و در حال‌حاضر با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها صدرنشین گروه‌شان هستند.

جالب است بدانید، میانگین سن لیست جدید تیم ملی ۲۶ سال است که نسبت به جام ملت‌های آسیا، ۲ سال جوان‌تر شده و حضور چهره‌های جدید و عدم دعوت از برخی بازیکنان قدیمی توسط سرمربی تیم‌ملی در این دیدار جالب توجه خواهد بود.

آخرین نبرد دو تیم به ۹ سال پیش برمی‌گردد؛ دیداری که در چارچوب مسابقات انتخابی جام‌جهانی بود و تیم تحت فرمان کارلوس کی‌روش با سه گل مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی و اشکان دژاگه در برابر تک گل مکان ساپاروف به برد ۳ بر یک دست پیدا کرد.

به روایت آمار:

۲ تیم تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۳ بازی را ایران برده، ۲ بازی را ترکمنستان و ۳ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

۱۸ توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۱۰ گل از آن یوز‌ها و ۸ گل از آن ترکمنستانی‌ها بوده است.

هر دو برد ترکمن‌ها برابر ایران در سال ۱۹۹۶ میلادی به دست آمده است. این تیم طی ۲ بازی دوستانه با نتیجه مشابه یک بر صفر ایران را مغلوب کرد و درحال حاضر ۲۸ سال است که قادر به شکست یوز‌ها نشده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/164578

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی