پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس مجلس یمن که میزبان یک هیأت از جنبش حماس فلسطین بود، تأکید کرد که با وجود تمامی ارعاب و تطمیعهایی که یمن از سوی آمریکا با آن مواجه است، ولی باز هم به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

منتشر شده در 30 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ محمد حسین العیدروس رئیس مجلس یمن شامگاه امروز شنبه میزبان یک هیأت از جنبش حماس فلسطین بود. در این دیدار العیدروس تأکید کرد که یمن همچنان حامی ملت و مقاومت فلسطین خواهد ماند تا رژیم صهیونیستی دست از حمله به غزه بردارد و کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل شود.

خبرگزاری رسمی یمن به نقل از العیدروس گزارش داد، با وجود تمامی ارعاب و تطمیعهایی که یمن از سوی آمریکا با آن مواجه است، ولی باز هم به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه یمن، تجارب زیادی در بیرون راندن متجاوزات و اشغالگران دارد، گفت: یمن در طول تاریخ، گورستان متجاوزان بوده است. «معاذ أبو شماله» نماینده حماس در یمن هم، از حمایتهای صنعا، قدردانی کرد.

ابوشماله با اشاره به اینکه حملات یمن، تأثیر خود را بر روی رژیم صهیونیستی گذاشته است، گفت: حملات آمریکا و انگلیس به یمن و تروریستی خواندن انصارالله را محکوم می‌کنیم. این اقدامات، هیچ ارزش عملی ندارد و فقط در راستای فشارهای رژیم صهیونیستی است».

یمن در حمایت از ملت فلسطین، بارها کشتیهای اسرائیلی یا عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. یک منبع نظامی یمنی شامگاه پنجشنبه گذشته خبر داد که نیروهای انصارالله، یک کشتی متعلق به آمریکا را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار داده‌اند.

 محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله در عین حال گفت که روند کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب، برای همه کشتیها عادی و امن است، مگر کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهایی که عازم فلسطین اشغالی هستند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن تأکید کرد که درگیری مستقیم با آمریکا و انگلیس، مایه مباهات صنعاست و این درگیریها تا زمان توقف حملات اسرائیل به غزه ادامه خواهد داشت.

منابع خبری بامداد پنجشنبه  از شنیده‌شدن صدای انفجار در مناطق مختلفی از یمن شامل «صنعا»، «ذمار»، «صعده»، «تعز» و «الحدیده» خبر دادند که ناشی از تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به این مناطق بود.

شبکه «سی‌بی‌اس» نیز به نقل از یک مقام‌ آمریکایی خبر داد که حملات جدیدی علیه مواضع ارتش و نیروهای مسلح یمن انجام شده است. وی با ادعای اینکه حملات اخیر به تأسیساتی انجام شد که برای انجام عملیات علیه کشتی‌های صهیونیستی مجهز شده بودند، مدعی شد: «آن سکوهای موشکی تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و نیروی دریایی آمریکا در منطقه بود».

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156130

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی