پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشتی بر عملیات روانی مزدوران صهیونیستی

 هدف واقعی رژیم از ساختن داستانی مبنی بر انجام سلسله عملیات‌هایی در سراسر ایران، بیشتر برای القای دورانگاری دشمن به ساکنان سرزمین‌های اشغالی و برای نمایش توانایی‌های تهاجمی سنگین تل‌آویو و دستان بازش صورت گرفته است. 

منتشر شده در 9 بهمن 1401
در سرویس

شب گذشته و بامداد امروز حملاتی کم حجم با ریز پرنده علیه تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان و همچنین یک خرابکاری احتمالی در کارخانه تولید روغن موتور در شهر آذرشهر استان آذربایجان شرقی صورت گرفت. با گذشت چند ساعت از این اقدامات که در شامگاه شنبه رخ دادند، در صبح امروز (یکشنبه) اخباری مبنی بر وقوع انفجار و آتش‌سوزی شهرهای تبریز، رشت، همدان و کرج منتشر شد که غیرواقعی بودند. 

 حمله کم حجم، ناچیز و ناشیانه به تاسیسات اصفهان که توسط پدافند و تله‌ها خنثی گشت، ایجاد حریق احتمالی از طریق خرابکاری در یک کارخانه معمولی و بدون حفاظت و انتشار اخبار دروغ درباره انفجار در چند شهر که با فاصله زمانی از دو اتفاق شنبه شب انجام شد، می‌تواند نشان دهنده نکاتی باشد. 

 پس از وقوع حمله به تاسیسات اصفهان، این مساله به ترند نخست فضای مجازی صهیونیست‌ها تبدیل شد. انتشار اخبار غیرواقعی درباره حملات دیگر نیز به همین ترتیب صورت گرفت. با توجه به ابعاد ناچیز اقدامات صورت گرفته، نمی توان وقایع در جریان را پاسخ رژیم صهیونیستی نسبت به ایران درنظر گرفت؛ چه اینکه نوع اقدامات بیشتر نمایانگر ضعف تهاجمی بوده و انفجارهای ادعایی دیگر نیز رخ نداده‌اند. از سوی دیگر میان ایران و اقدامات مقاومتی درحال اجرا در کرانه باختری ارتباط مستقیمی وجود ندارد؛ هرچند تهران فضای کلان این اقدامات را ایجاد کرده اما عملیات‌ها به شکل خودجوش به دلیل تسلیحات تزریق شده به این منطقه صورت می‌گیرند، بدون آنکه هدایتی از سوی ایران در میان باشد. 

 هدف واقعی رژیم از ساختن داستانی مبنی بر انجام سلسله عملیات‌هایی از شنبه شب تا یکشنبه صبح در سراسر ایران، در وهله نخست بیشتر برای القای دورانگاری دشمن به ساکنان سرزمین‌های اشغالی و در وهله دوم برای نمایش توانایی‌های تهاجمی سنگین تل‌آویو و دستان بازش صورت گرفته است. 
کرانه باختری و به ویژه شهر قدس، پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به شهر جنین، 9 تن را به شهادت رساند شاهد دست کم سه عملیات در شهر قدس بوده که 10 کشته و 20 زخمی روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است. این میزان تلفات طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. 

در سایه درگیری جنین (شمال کرانه باختری)، قدس (غرب کرانه باختری) و اریحا (شرق کرانه باختری) و افزایش التهابات در مرزهای غزه در جنوب سرزمین های اشغالی، تل‌آویو قصد دارد  به صهیونیست هایی که در یک محدوده کوچک زندگی کرده و احساس می‌کنند فلسطینی‌ها درحال آغاز شورش بزرگی بر علیه آن‌ها هستند، اینگونه القا کند که  دشمن در دوردست قرار دارد؛  حملات علیه صهیونیست ها نیز نه بر اثر شورش فلسطینیان نزدیک  بلکه به دلیل برنامه‌ریزی‌های خاصی صورت می‌گیرند که ایران در پشتشان قرار دارد. 

صهیونیست‌ها شاهد ادامه عملیات‌های فلسطینی در شرایطی هستند که 60 درصد ارتش رییم درگیر کرانه باختری شده اما با وجود تشدید چندباره تدابیر امنیتی که به طور ویژه از سه سال پیش آغاز شده و هرلحظه درحال افزایش هستند، تل‌آویو موفق نشده حتی برای هفته‌ای آرامش را برقرار سازد. رژیم صهیونیستی از طریق یک خرابکاری و به پرواز درآوردن چند ریزپرنده و در بوق گذاشتن این اقدامات و دروغ‌پردازی درباره تعدد عملیات در خاک ایران، قصد دارد به ساکنان نشان دهد دستانش باز است.

هرچند اقدامات ساعات اخیر صهیونیست‌ها از لحاظ زمانی در چهارچوب نیازهای فوری‌شان قرار دارد اما نمی‌توان آن را از چهارچوب اهداف غربی خارج دانست. آمریکا در روزهای اخیر مدعی شده برای جلوگیری از صادرات نفت ایران‌ فشار به چین را افزایش داده و تیمی را نیز برای تقویت تحریم‌ها به ترکیه،‌ امارات و عمان اعزام خواهد کرد.  اقدامات اخیر شیپور زودهنگام ادامه سیاست شکست خورده «فشارحداکثری» ترامپ از سوی بایدن است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17161

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی