پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو سابق سازمان مجاهدین خلق مطرح کرد

لطف الله میثمی عضو سابق سازمان مجاهدین خلق که در حال حاضر ساکن شهرک اکباتان تهران است در گفتگو با روزنامه هم میهن ادعاهای پرویز ثابتی سرشکنجه گر ساواک را رد کرد.

منتشر شده در 3 اسفند 1401
در سرویس

لطف‌الله میثمی از دوستان نزدیک بناینگذاران سازمان مجاهدین و اعضای سابق این سازمان است و سابقه دوستی با حنیف نژاد، سعید محسن و علی اصغر بدیع زادگان دارد. میثمی در دوران پیش از انقلاب هم در زندان ساواک بود و حالا به بهانه انتشار تصویر پرویز ثابتی که این روزها چهره های منتسب به پهلوی سعی در تطهیر او دارند، گفت‌وگویی با روزنامه هم‌میهن داشته. او که ساکن شهرک اکباتان است هم درباره اتفاقات این شهرک در ماه‌های اخیر هم گفته است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:
من اول شهریور 1350 دستگیر شدم و در یکی از کریدورهای اوین روی زمین نشسته بودم و دقیقا می‌شنیدم که پشت بی‌سیم نشسته بود و می‌گفت در آذربایجان، یک گروه 12 نفره با این مشخصات را دستگیر کنید یا یک گروه دیگر در شیراز بودند که پشت بی‌سیم دستور می‌داد آنها را دستگیر کنند.

شکنجه بیداد می‌کرد. اصغر بدیع‌زادگان را روی تخت سیمی خواباندند و زیر لگن او اجاق برقی گذاشتند و تمام بدنش سوخت و با همین بدن سوخته او را آوردند اوین و حسینی او را نشان ما داد و ما در ساختمان یک اوین بودیم که اصغر پیش ما آورده شد. فاطمه امینی هم از زنان مجاهد خلق بود که بازداشت شده بود و تحت شکنجه شدید قرار گرفت و در مرداد 54 به شهادت رسید. تعداد افرادی که شکنجه دیدند بسیار است و تعدادی هم مانند «فاطمه امینی» و «مصطفی سعید» زیر شکنجه به شهادت رسیدند. 

بسیاری هم طی همین سال‌ها مجروح شدند و جراحت‌ها بر روی بدن آنها مانده است. موسی خیابانی را آن چنان شکنجه کردند که در بیمارستان مدت‌ها بستری شد و مهندس مهدی پیروزیان هم‌خانه ما هم از جمله همین افراد است که من به شخصه جسم بیهوش او را به خاطر کتک‌ها دیده‌ام یا سماواتی آنچنان شکنجه شده بود که هر پایش مانند یک بالش پهن و ضخیم شده بود. درباره شکنجه در ساواک آنقدر موارد هست که فقط خود این افراد سخن بگویند، کفایت می‌کند مدارک در این زمینه کم نیست پس دروغ بودن این ادعاها مشخص است.

من به‌عنوان یک فرد در اکباتان زندگی می‌کنم و طی این چهارماه اعتراض و حضور مردم در خیابان برای بروز نارضایتی‌هایشان بسیار محدود و حتی می‌توانم بگویم در این دوره اعتراضات هیچ کدام نامی از خاندان پهلوی، رضاشاه، محمدرضا یا رضا پهلویِ پسر را نیاورده‌اند. پس چنین پایگاهی وجود ندارد که بگوییم چه اتفاقی در داخل و فضای سیاسی جامعه افتاده است و چه تاثیری بر معترضان داخلی دارد. این جریان در آن سوی مرزها به‌دنبال تحمیل خودشان بر اعتراضات مردمی هستند و می‌خواهند بگویند ما صدای نارضایتی مردم هستیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/14304

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی