پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سردار حاجی‌زاده:

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: موفقیت امروز ماهواره‌بر قائم ـ 100 در پرتاب ماهواره ثریا علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود‌.

منتشر شده در 30 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پرتاب امروز ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰، گفت: ما می‌توانیم از پیشران‌های مختلف این برای کارهای دیگر هم استفاده کنیم. یعنی اگر ارتفاع بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر مدنظر باشد کافی است تا یک مرحله کم و زیاد کنیم و یا یک موتور را در این ماهواره استفاده کنیم.

وی افزود: به نحوی که تا رسیدن به مدارات بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر و رسیدن به مدار ژئو مسیر ما بسیار هموار شد و از همین روش استفاده می‌کنیم. این موفقیت علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود‌.

گفتنی است؛ نسل جدید ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از موتور سوخت سه مرحله‌ای جامد استفاده شده و این فناوری امکان رسیدن به سرعت ۷۴۷۸ متر بر ثانیه در ۱۱ دقیقه و قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را فراهم می‌کند.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156150

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی