پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بامداد امروز رخ داد؛

زلزله ای به بزرگی 6 و سه دهم ریشتر ساعت 3:55 و دو زلزله دیگر به بزرگی شش و یک دهم ریشتر ساعت 2:02 و 3:54 بامداد شنبه حوالی بندرلنگه را لرزاند.

منتشر شده در 11 تیر 1401
در سرویس

شدت این زمین لرزه در بندرعباس نیز بسیار زیاد بود.

براثر این زلزله مردم در شهر بندرعباس و بندرلنگه از خانه های خود خارج شده و در خیابان حضور دارند.

دوستی،استاندار هرمزگان اعلام کرد: مصدومین زلزله اخیر هرمزگان به بیمارستان های بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شدندو بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی اکثرا تخریب شده است
وی افزود: برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده است اما تمامی راه های ارتباطی برقرار است، همچنین برق تنها ۵ روستا همچنان قطع است که دستگاه های خدمات رسان در تلاش برای اتصال مجدد هستند

خالدی سخنگوی اورژانس کشورنی متذکر شد: زمین لرزه های بامداد امروز سایه خوش تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به آسیب دیدگان
دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با  رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

آماده باش کامل بیمارستان‌ها و هلال احمر هرمزگان

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

افزایش شمار جان‌باختگان

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: تیم‌های امدادی هم اکنون با ادوات و تجهیزات لازم در منطقه زلزله زده حاضر هستند و امر امدادرسانی در حال انجام است.

وی افزود: مطابق آخرین آمار متاسفانه تاکنون در ۵ نفر در این زلزله‌ها جان خود را از دست داده‌اند که شامل سه مرد و دو زن می‌شود و بالغ بر ۱۵ نفر مصدوم شدند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور صبح امروز اظهار کرد: 49 مصدوم و 5 فوتی در اثر زلزله در غرب هرمزگان داشته‌ایم.

پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، گفت: ۳ زلزله شدید با قدرت بالای ۳ ریشتر مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.

دوستی، افزود: این زلزله‌ها متاسفانه موجب شد شماری از هم‌وطنان جان خود را از دست دهند و شماری نیز مصدوم شدند و خساراتی نیز به منازل مسکونی مردم وارد شده است.

وی ، توضیح داد : تا صبح امروز عملیات نجات و جستجوی افراد مانده در زیر آوار ادامه داشت و اکنون این عملیات با توجه به اینکه دیگر فردی زیر آوار نیست پایان یافت.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/47546

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی