پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اخیرا ویدیویی با هدف تحقیر ایران منتشر شده و به دروغ می‌گویند که مردم فرانسه با 50 یورو که کمترین دستمزد روزانه است، قدرت خرید بالایی دارند اما واکنش انتقادی شدیدی از طرف ایرانیان مقیم خارج از کشور را به همراه داشت.

منتشر شده در 27 اسفند 1401
در سرویس

در روزهای گذشته فیلمی از یک زوج ایرانی مقیم فرانسه منتشر شده است که در آن با هدف تحقیر ایران به دروغ میگوید که یک کارگر در فرانسه با دستمزد روزانه‌اش از قدرت خرید بالایی برخوردار است اما نکته جالب اینجاست که ایرانیان ساکن کشورهای اروپایی به این ماجرا اعتراض و انتقاد شدیدی کردند و از قیمت‌های سرسام‌آور در کشورهای اروپایی گفتند.

حمزه غالبی از پاریس: ‏کسی که تو فرانسه حداقل حقوق را می‌گیرد دریافتیش حدود ۱۳۵۰ یوروست. و این اجاره یک استودیو حدود ۳۰-۳۵ متری در پاریس است. یعنی کسی که حداقل حقوق می گیرد بخواهد جای خوابی حدود ۳۰ متری داشته باشد باید هوا بخورد هوا بپوشد، بدون اینترنت موبایل و همه جاها هم پیاده برود و… ‏و پنجاه درصد فرانسوی‌ها حقوقشون زیر ۲۰۰۰ یورو در ماه است.

علی جهان‌آرا از آلمان: اینجوری نباید حساب کرد ، قبلا هشدار دادم که اگر عقده های ایرانی از این نوع ویدئو ها بگذارند گذشت نمیکنم، در فرانسه حقوق کارگر ساعتی ۱۱.۲۷ یورو است، هر کارگر موظف ایست حداقل ۲۲ روز ( روزی ۸ ساعت) کار کند که جمعا میشود ۱۷۶ ساعت و جمع کل حقوق میشود ۱۹۸۳ یورو ناخالص، پس از کسورات یعنی بیمه و مالیات حدودا ۵۵۰ یورو میشود ۱۴۳۳ یورو خالص، از این مبلغ حداقل ۷۰۰ یورو برای کرایه خانه میرود ، ۲۰۰ یورو برای هزینه های انرژی، ۱۵۰ یورو هزینه های موبایل و اینترنت خانه و گوشی، ماهی حداقل ۷۰ یورو هزینه بیمه ماشین، حداقل ماهی ۲۰۰ یورو هزینه بنزین، عدد نهایی میشود: ۲۶۳ یورو با این پول باید زندگی کنند، از آن ۲۶۳ یورو ۵۰ یورو اورده جلوی دوربین تا به هموطنانش نشان دهد چقدر حقیر است!

محمدرضا از لندن: ‏اجاره یک اتاق به اندازه قبر، ماهی ۱۲۰۰ تا است در حالی که درآمد اکثر این افراد کمتر از ۲۰۰۰ تا در ماه است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/12114

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی