پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس فدراسیون کشتی:

دبیر گفت: برای رسیدن به قهرمانی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس برنامه داریم.

منتشر شده در 22 خرداد 1401
در سرویس

علیرضا دبیر گفت: با توجه به اینکه در طرح توسعه ملی کشتی، هدف نهایی ما قهرمانی در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است، سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه را آغاز و حساب کرده‌ایم بچه‌هایی که الان ۱۳، ۱۴ ساله هستند در المپیک ۲۰۲۸، ۲۰ و ۲۱ ساله می‌شوند و کسانی هستند که می‌توانند گروه هدف ما باشند، به همین خاطر این رده سنی را برای برگزاری اردو‌های بسترسازی انتخاب کردیم.

بهمن ۹۸ و چند ماه پس از روی کار آمدن علیرضا دبیر به عنوان رئیس جدید فدراسیون کشتی، اولین اردوی بسترسازی کشتی گیران نونهال در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد. مهر و آبان سال گذشته هم نونهالان کشتی فرنگی و آزاد در در قالب یک اردوی یک هفته‌ای بسترسازی فرهنگی، تفریحی و آموزشی در خانه کشتی شهید صدرزاده شرکت کردند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: خوابگاه کشتی در بین همه رشته‌ها، بهترین امکانات را دارد و بچه‌ها در اردوی بسترسازی در جایی خوابیدند و استراحت کردند که قهرمانان بزرگی مانند حسن یزدانی، امیرحسین زارع و محمدرضا گرایی حضور داشتند، حتی در محل تمرین آن‌ها نیز تمرین کردند.

پس از برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان کشور، نفرات منتخب این رقابت‌ها به تیم ملی دعوت شده‌اند و اردوی‌های تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد نونهالان از هفته گذشته در کمپ تیم‌های ملی کشتی آغاز شده است. هدف از برگزاری این اردو هم آماده سازی شاگردان مسعود واحدی در کشتی آزاد و فرهاد اسماعیل نژاد در کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا در بحرین است که تیرماه امسال برگزار می‌شود.

دبیر گفت: در این اردو فقط بحث ما آموزش‌های فنی نبود، بلکه درباره جزئی‌ترین مسائل فرهنگی، مذهبی، آموزشی، درسی، اخلاقی و رفتاری نیز برنامه داشتیم. این فقط در حد حرف نبود، بلکه برنامه‌های عملی هم داشتیم. این بچه‌ها نه‌تن‌ها آینده‌سازان کشتی که آینده‌سازاران کشور هستند و بهترین سنی که بتوانیم مسائل فرهنگی و اخلاقی را به آن‌ها آموزش دهیم. مثلاً در بحث اخلاقی، قهرمانان با اخلاق کشتی را به اردو دعوت کردیم تا برای بچه‌ها صحبت کنند.

۴۴ فرنگی کار و ۴۴ آزادکار و در مجموع ۸۸ نونهال کشتی گیر با حضور در خانه کشتی، حال و هوای دیگری به کمپ تیم ملی داده اند، این نونهالان که قرار است از بین آنها، کشتی گیران بزرگ آینده تربیت شوند، پس از فراغت از امتحان‌های پایانی مدرسه، ساک ورزشی‌شان را برداشته اند و با آمدن به کمپ تیم‌های ملی کشتی، می‌خواهند قدم‌های اول را در راه طولانی که پیش رو دارند، بردارند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/51833

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی