پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 15 مهر 1399
در سرویس

به گزارش جهت، بیست و پنجم شهریور ماه، مهراب قاسم‌خانی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خبر داد که تلفن همراه دخترش توسط چند سارق با تهدید بوسیله قمه سرقت شده است.

قاسم‌خانی که نویسنده ممتازی است و در تیم نویسندگی آثاری مانند شبهای برره حضور داشته است، در متنی که منتشر کرد، با ناامن نشان دادن فضای عمومی کشور اقدام به ناکارآمد نشان دادن نیروی انتظامی و دستگاه قضائی کشور نمود.

پس از مدتی با دستگیری سارق توسط نیروی انتظامی، وی به همراه دخترش با حضور در اداره آگاهی، باسارق مسلحی که تلفن همراه دخترش را دزدیده بود ملاقات می‌کند. در یکی از فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم که قاسم‌خانی از روی صندلی‌اش بلند می‌شود تا با سارق مواجهه داشته باشد و او را اعمال قانون کند که البته شیوه اجرای کمیک وی نشان می‌دهد توان چنین کاری را هم نخواهد داشت. در فیلم اول پدر متهم روی زمین غش می‌کند آقای سلبریتی ناراحت می‌شود، اما حاضر به رضایت دادن نیست.

تلفن همراه دختر مهراب قاسم‌خانی در ۲۵ شهریور سرقت شد. سارق در اعترافاتش ادعا می‌کند مخفی شده بوده و برای دیدن پدر و مادرش به منزل می‌رود و در همان هنگام توسط پلیس دستگیر می‌شود. این نکته بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است که ظرف کمتر از پانزده روز (از ۲۵ شهریور تا ۱۰ مهرماه) پلیس برای یافتن سارق اقدام کرده و نیروهایش در درب منزل سارق مستقر بوده‌اند و او پس از خروج از محل اختفا و مراجعه به منزل توسط پلیس دستگیر شده است.

 

 

قاسم‌خانی که همراهی‌هایش با کمپین‌های ضدحاکمیتی و سیاه‌نمایی‌هایش علیه دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، در صفحات مجازی‌اش نمود پرنگی دارد، در کنار اقدام مقتدرانه پلیس در دستگیری سارق تلفن همراه دخترش، با رفتار محترمانه و مهربانانه فرمانده نیروی انتظامی روبرو شد. اما تا امروز هیچ پستی در رابطه با این اقدام مثبت نیروی انتظامی منتشر نکرده است. صد البته که اقدام پلیس برای تامین امنیت جامعه بوده است نه تشکر مهراب قاسم‌خانی، اما این گزاره را در اذهان پررنگ می‌کند که وی با سیاه‌نمایی‌هایش در پازل دشمنان نظام بازی می‌کند و حاضر نیست نکته روشن و مثبتی را در مورد هیچ یک از دستگاه های حکومتی جمهوری اسلامی ایران به مخاطبانش نشان دهد.

 

اگر نیروی انتظامی در تشخیص سارق گوشی نیروانا قاسم‌خانی با ضریب دقت فراوانی عمل می‌کند، پس در شناسایی متهمان شورشیان اعتراضات آبان که به اموال عمومی خسارت‌های کلانی وارد کرده‌اند، همین دقت‌نظر را داشته است و دستگاه قضائی بر اساس گزارش دقیق پلیس، عوامل اصلی شورش‌های آبان ۱۳۹۸ را که امنیت ملی را مخاطره انداختند و دهها کشته و زخمی روی دست ملت گذاشتند، محاکمه کرده است.

 

سوال اینجاست که اگر قصد شومی در پشت این رفتارها و سیاه‌نمایی‌ها نیست، چگونه سلبریتی‌های هشتگ‌سازی نظیر او بدون کمترین اطلاعی حاضر می‌شوند دستگاه‌ قضایی و حتی خانواده‌هایی را که از جنایت‌های قاتلان و آشوبگران آسیب‌دیده‌اند، تحت فشار مجازی و هشتگی قرار دهند؟

 

اکبر نبوی، منتقد سینما، در رابطه با این اتفاقات در صفحه توییتری‌اش نوشته است: به عنوان یک پدر به مهراب قاسم‌خانی حق می‌دهم که در رویارویی با قمه‌کشی که دخترش را خفت کرده، خشمگین باشد. اما به او عرض می‌کنم: خدا را شکر که دخترتان سالم است. اما این روز را به‌خاطر داشته باش و من‌بعد برای قاتلانی که عزیزان مردم را ناجوانمردانه می‌کشند، کمپین راه نینداز.

نکته قابل توجهی که باعث روشن سازی ابعاد مختلف این ماجرا شده است، حضور رسانه‌ها و ثبت لحظه‌های مهم آن است. شایسته است قوه قضائیه و پلیس در چنین بزنگاه‌هایی امکان حضور رسانه‌ها را فراهم سازند تا علاوه بر روشن شدن مطلب برای افکار عمومی از سواستفاده‌های رسانه‌ای و سیاه‌نمایی علیه نظام جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/140075

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی