پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

شانتاژهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان علیه دولت سیزدهم تمامی ندارد و هر روز بیشتر از قبل می‌شود تا جایی که رئیسی را در نهایت بی‌انصافی با معاویه مقایسه می‌کنند.

منتشر شده در 9 دی 1402
در سرویس

عطیه فکری – فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب و بقایای رسانه‌ای تیم منتسب به احمدی‌نژاد از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش بی‌وقفه‌ای برای ضعیف و مستبد نشان دادن این دولت داشتند. عبدالرضا داوری که در دولت احمدی نژاد از صاحب منصبان بود و بعد از آن در هیچ جای دولت مسئولیتی به او داده نشد با انتشار محتواهایی خلاف واقع و غیرمنصفانه می‌خواهد همچنان خودش در اذهان عمومی زنده نگه دارد. حالا با انتشار نامه مسیح مهاجری رئیسی را با معاویه قیاس کرده است!

اخیرا نامه‌ای از مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شده که در این نامه مدعی شده است که به دلیل انتقاد از دولت، تمامی تبلیغات دولتی لغو شده و هزینه از دولت بابت تبلیغات به آن‌ها داده نمی‌شود. در ادامه از تمام همکاران مطبوعاتیش در سراسر کشور درخواست کرده که دیگر تبلیغات مربوط به دولت را در نشریاتشان منتشر نکنند تا مثلا دولت را بایکوت کرده باشند!

Image

روزنامه جمهوری با اینکه تمامی عواملش از اصلاح‌طلبان هستند ولی به شدت از اقبال عمومی پایینی برخوردار است و به گفته کاربران عادی فضای مجازی احتمالا کل فروش این روزنامه روزانه به 50 نسخه هم نمی‌رسد در نتیجه تبلیغات در این روزنامه هیچ تاثیری برای دولت ندارد چراکه کسی آن را نمی‌خواند.

برخی از اصلاح‌طلبانی که خودشان هم سابقه انتشار مطالب خلاف واقع و احضار به دادگاه را دارند هم به کم بودن تعداد مخاطبین و راکد شدن این روزنامه اشاره کردند و در جواب داوری نوشتند که چرا دولت باید هزینه تبلیغات به چنین روزنامه‌ای بدهد؟

دولت سیزدهم اگر در پی بستن دهان منتقدین بود، روزنامه‌های پر فروش و پر مخاطب‌تری هم وجود دارد که هر روز با مطالب خلاف واقع یا اغراق آمیز و منحرفانه خود سعی دارند اذهان عمومی را نسبت به این دولت مسموم کنند اما صرفا با یک تذکر یا تکذیب مستند ماجرا خاتمه می‌دهد. در صورتی که مردم به یاد دارند که دولت قبل (روحانی) چگونه با بی‌احترامی و با استفاده از الفاظ ناشایست منتقدین خود را خطاب قرار می‌داد!

حالا باز هم این فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب هستند که با گستاخی مردم طرفدار دولت را مخاطب قرار می‌دهند بدون آنکه از صحت و سقم اصل خبر چیزی بدانند. سوال اینجاست که آیا مدعی العمومی وجود ندارد که با افرادی که مردم رای دهنده به دولت سیزدهم را حرام لقمه و اسکول خطاب می‌کند، برخورد قاطعی کند؟

 

فعالان رسانه‌ای و کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی که از این قیاس توهین آمیز عصبانی شده بودند، برخورد روحانی با منتقدین را به او یادآور شدند.

برخی دیگر هم فرضیه‌هایی را مطرح کردند که دور از واقعیت نیست. روزنامه جمهوری سال‌هاست که در بین مردم طرفداری ندارد و فروش آن به شدت پایین است، برخی اینگونه تحلیل کرده‌اند که نامه مسیح مهاجری و ماجرای تبلیغات صرفا برای رو آمدن این روزنامه است تا بیشتر از این به فراموشی سپرده نشود چراکه بعد از انتشار این نامه از سوی مسیح مهاجری بیشتر سایت‌ها و کانال‌های خبری وابسته به اصلاح‌طلبان سعی در انتشار گسترده آن داشتند تا بتوانند با ترفندهای رسانه‌ای جانی دوباره به این روزنامه متروکه بدهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/152888

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی