پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با تداوم جنگ اوکراین؛

رئیس‌جمهور فرانسه گفت، بحران اوکراین بی‌شک از طریق مذاکرات مرتفع خواهد شد و همچنین غرب و ناتو باید تضمین‌های امنیتی را نه تنها به کی‌یف بلکه به مسکو هم ارائه دهند تا صلحی بادوام ایجاد شود.

منتشر شده در 30 آذر 1401
در سرویس

به نقل از راشا تودی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با کانال‌های TF۱ و LCI عنوان داشت: برای رسیدن به صلح باید گفت‌وگوها آغاز شوند. اول از همه باید به اوکراین برای تمامیت ارضی و امنیت بلند مدتش تضمین‌هایی داده شود، اما از طرفی روسیه هم به عنوان طرفی در این معاهده صلح، به چنین تضمین‌هایی نیاز دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه مسئله “تضمین‌های امنیتی” برای روسیه را برای اولین بار در اوایل ماه جاری میلادی عنوان و استدلال کرد که “نزدیک شدن ناتو به روسیه و استقرار تسلیحات که تهدیدی برای مسکو است” از نکات ضروری هستند که این ائتلاف نظامی باید آنها را در نظر بگیرد.

در آن زمان، اظهارات امانوئل ماکرون با انتقادات فراوانی نه تنها از سوی کی‌یف بلکه از جانب برخی رهبران کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان، اسلواکی و کشورهای حوزه بالتیک مواجه شد.

ماکرون در تازه‌ترین مصاحبه خود از منتقدان خواست تا توضیح دهند که چه “جایگزینی” به جای گفت‌وگو با مسکو پیشنهاد می‌دهند.

وی در پایان افزود: عدم انجام مذاکرات به منزله ایجاد یک جنگ تمام عیار است که کل اروپا را درگیر خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف “نازی زدایی” و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و “شدیدترین تحریم‌ها” را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در “اقداماتی تلافی‌جویانه” تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/21870

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی