پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت‌پرس نوسانات نرخ ارز را بررسی می‌کند؛

حباب ارز طی روزهای گذشته و بعد از اقدامات مجرمانه دلالان ارزی در کانال‌های تلگرامی و اتاق‌های معاملاتی فردایی افزایش یافته است.

منتشر شده در 7 دی 1401

اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی دیروز (سه‌شنبه) در روز تعطیل هم به قیمت‌سازی‌های کاذب خود در کانال‌های تلگرامی ادامه دادند. در حالی که تمام بازارهای کشور به دلیل سالروز شهادت حضرت زهرا‌(س) در تعطیلی کامل به سر می‌بردند، برخی کانال‌های بدون هویت در فضای مجازی از عبور نرخ دلار از مرز ۴۲ هزار تومان در بازار خبر دادند؛

جالب اینجاست که خبر دروغین عبور قیمت دلار از 42 هزار تومان بلافاصله به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های ضد‌ایرانی بازتاب داده شد.

در سال 96 بدلیل عدم همکاری تلگرام با ایران و وجود کانال هایی که اخبار دروغ و قیمت های کذایی برای دلار مطرح میکردند شورای عالی امنیت ملی اقدام به فیلتر تلگرام نمود

اما حال بعد از گذشت چندسال و نبود قانون بر فضای مجازی کشور و عدم اجرای صحیح فیلترینگ بر پلتفرم های خاطی شاهد جولان دشمن در این فضا و اقدامات وی در برهم ریختن و تشویش اذهان عمومی با تغییرات دروغین در قیمت دلار هستیم.

سوالی که مطرح است چرا اجرای فیلترینگ در کشور به درستی انجام نمیپذیرد و یک پلتفرم با وجود فیلتر بودن اینطور بر روان مردم اثر میگذارد و با انتشار اخبار دروغ و قیمت گذاری های ساختگی باعث سعی در ضربه به اقتصاد کشور و ایجاد آشوب های خیابانی دارد؟

اینک بیشتر از هر زمانی نیاز به قوانین سختگیرانه و متقن بر فضای مجازی کشور و ملزم کردن پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند سایر کشورهای دنیا به اجرای قوانین کشور احساس میشود و امید است مجلس انقلابی با تصویب هر چه زودتر یک قانون جامع برای فضای مجازی کشور شرایط را برای مجرمین و اخلالگران در این فضا سخت نماید.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/21068

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی