پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 15 آبان 1399

به گزارش جهت «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا با انتتشار بیانیه‌ای در شب شهادت سردار سلیمانی گفته بود: هیچ آمریکایی ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند.

 

 

او با انتشار بیانیه‌ای سخیفانه مدعی شده بود:«هیچ آمریکایی‌ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او مستحق بود برای جنایاتش علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بیگناه منطقه در برابر قانون بایستد

وی همچنین گفته بود: «هیچ آمریکایی‌ای برای مرگ قاسم سلیمانی عزادار نخواهد شد. او به دلیل جنایات علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بی گناه در سراسر منطقه مستحق محاکمه بود». بایدن ضمن حمایت از اصل این ترور، سردار شهید سلمانی را به ایجاد هرج و مرج متهم کرد اما گفت: «هیچ یک {از این موضوعات} این مسئله را نفی نمی کند که کشتن او اقدامی به شدت تنش‌زا در یک منطقه خطرناک بود.بیانیه دولت {ترامپ} می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت. رئیس جمهور ترامپ یک دینامیت را به یک قوطی کبریت انداخت. و باید برای مردم آمریکا توضیح دهد که راهبرد و برنامه‌اش برای ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل دیپلماتیک آمریکا در منطقه، شهروندان و منافع ما، در داخل و خارج از کشور و نیز متحدان ما در منطقه و فراتر از این منطقه چیست. من اطلاعاتی محرمانه‌ای از این موضوع در دست ندارم و بسیاری از آن نامعلوم است اما ایران حتما واکنش نشان خواهد داد. ما ممکن است در آستانه یک درگیری بزرگ در خاورمیانه باشیم».

در سوم ژانویه سال میلادی جاری آمریکا در اقدامی تروریستی سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در یک حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. اقدام تروریستی که خیلی زود با موشک‌باران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/135271

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی