پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی، ایشان را به عضویت فقهای شورای نگهبان قانون اساسی منصوب کردند.

منتشر شده در 13 شهریور 1400
در سرویس

سید احمد حسینی خراسانی (زاده ۱۳۳۸ در ملایر از توابع همدان) مجتهد شیعه و فقیه ایرانی است. وی همچنین نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. او در چهاردهمین اجلاسیه بزرگ حوزه علمیه قم استاد نمونه شناخته شده‌ است. در پی استعفای صادق آملی لاریجانی از عضویت در جمع فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی، سید احمد حسینی خراسانی را به عضویت فقهای شورای نگهبان قانون اساسی منصوب کردند.

 

زندگینامه آیت الله سید احمد حسینی خراسانی

ایشان فرزند میرزا عرب، به سال ۱۳۳۸ در روستای فجرآباد از توابع شهرستان شیروان متولد شدند و تحصیلاتشان را تا ششم ابتدایی به طور جهشی در زادگاهشان ادامه دادند. استاد که از خاندان سیادت و از نوادگان مرحوم آقا سید حسن (از سادات جلیل القدر و مورد احترام و مراجعه مردم) بودند، با تقاضا و پیشنهاد جمعی از اهل دیانت در سال ۱۳۵۳ وارد حوزه علمیه آیه ا.. العظمی سید محسن حکیم شهرستان شیروان شدند و با توجه به استعداد خدادادی و تلاش و جدیت فوق العاده خیلی زود به عنوان شاگرد ممتاز مورد توجه استادان و مسئولان حوزه قرار گرفته و بارها مورد تقدیر و حمایت واقع شدند.

در سال ۱۳۵۵ به حوزه علمیه مشهد مقدس هجرت نمودند و در جوار حرم مطهر حضرت رضا (ع) عالم خاندان رسالت علیه السلام از محضر استادان برجسته و بزرگوار آن حوزه از جمله حضرات آیات حاج میرزا علی آقا فلسفی رضوان ا.. علیه و حضرت آیت ا.. مرتضوی و آیت ا.. رضازاده بهره ها بردند و همزمان در حوزه علمیه و دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تدریس شدند با آغاز جنگ تحمیلی و حضور در جبهه های دفاع از دین و کشور در جنگ های نامنظم که توسط مقام معظم رهبری دام ظله الشریف و شهید عالی مقام دکتر چمران مدیریت میشد و دیگر جبهه های نبرد انجام وظیفه  نمودند و در شهریور ۱۳۶۴ با مشورت و تشویق اساتید بزرگوارشان به حوزه علمیه قم هجرت نمودند و در آن حوزه بزرگ شیعه، تحصیلاتشان را در رشته معقول و منقول ادامه دادند و از محضر استادان بزرگ حوزه علمیه قم همچون حضرات آیات عظام وحید خراسانی دام عزه و شیخ جواد تبریزی رضوان ا.. علیه و علامه حسن زاده آملی و جوادی آملی و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم به تدریس مشغول شدند و با تدریس سطح عالی سرانجام با مشورت و تشویق برخی از اساتید بزرگوارشان به تدریس خارج فقه و اصول پرداختند. یک دوره درس خارج اصول استاد به مدت چهارده سال به طول انجامید و اکنون دومین دوره خارج اصول را مشغول هستند و مدت ۱۶ سال است که تدریس خارج فقه را ادامه می دهند.

استاد حسینی خراسانی دارای آثار و تألیفات و مقالات فراوانی است که پنجاه و شش مقاله را در مجلات تخصصی علمی پژوهشی و مجموعه آثار در کنگره ها به چاپ رسانیده اند.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/96664

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی