پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار است بر خلاف رویه وزرای سابق این وزارتخانه "هم وزیر کار باشد و هم وزیر بیکارها".

منتشر شده در 26 مرداد 1400
در سرویس

” وزیر کار هستم نه وزیر بیکارها” این جمله که به صراحت از زبان یکی از وزاری سابق گفته شده همواره بعنوان راه پیش روی وزرای سابق کار قرار داشت و ایجاد اشتغال را از اهداف وزارت کار نمی دانستند و وزارت کار خلاصه شده در شرکت های نان و آبدار شستا و صندوق بازنشستگی بود.

حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار است بر خلاف رویه وزرای سابق این وزارتخانه “هم وزیر کار باشد و هم وزیر بیکارها”، عبدالملکی با توجه به سوابق خود در ایجاد اشتغال در کمیته امام خمینی (ره) یکی از اولویت های خود را ایجاد اشغال برای جوانان گذاشته است.

استفاده از ظرفیت مهارت آموزی در سازمان فنی و حرفه ای یکی از مهمترین اهداف این وزارتخانه در آینده نزدیک خواهد بود، فنی و حرفه ای که روزی بازوی آموزشی نیروی کار در کشور بوده امروزه تقریبا به حاشیه رفته است و عملاً به سازمانی “بودجه خور بدون بازدهی” تبدیل شده است.

گرچه در دو سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای شفاف سازی امور بخصوص در شستا صورت گرفته اما سابقه عبدالملکی در صندوق بیمه عشایر و روستائیان و هیئت مدیره این صندوق قطعاً باعث نگاه تازه و ویژه ای به بنگاه داری خواهد داشت.

برخی افراد این روزها که حضور عبدالملکی را خطری برای منافع خود می بینند با پخش تقطیع شده سخنان این جوان مومن انقلابی در مورد لامبورگینی قصد تخریب وی را دارند ولی اتفاقا این سخنان نقطه قوت حجت عبدالملکی است، بن مایه سخنان دکتر عبدالملکی در این ویدیو رفع موانع تولید که دغدغه مقام معظم رهبری است، بوده و ایشان عنوان می کند که چرا پلاک نمودن یک خودرو باید جلوی فعالیت چند جوان را بگیرد.

وزیر پیشنهادی کار که سابقه مناسبی در زمینه اقتصاد مقاومتی و برنامه های جهادی دارد قطعاً از ریخت و پاش ها در شرکت های زیر مجموعه وزارت کار جلوگیری می کند و مبارزه با هر گونه تخلف در هر سطحی را بدون نگاه سیاسی در برنامه کار خود دارد، پایان مسابقه اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولان در راه است.

دکتر عبدالملکی در حوزه فقر و آسیب های اجتماعی نیز برنامه ویژه ای دارد که با نگاه ویژه حوزه فاهی را متحول می کند و اینبار قرار است حوزه رفاهی از یک حوزه ” انتقادی و پژوهش محور” به حوزه ” عملکرا و تحول آفرین” تبدیل شود. با توجه به شرایط ویژه کشور و تاکید مقام معطم رهبری بر تشکیل زود کابینه نیازمند تعامل و کمک همه طیف های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/98847

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی