پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز به صورت مشخص و مصداقی، قانونی در رابطه با موضوع سگ گردانی وجود ندارد.

منتشر شده در 13 تیر 1401
در سرویس

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره موضوع سگ گردانی و لزوم جمع آوری سگ‌های ولگرد اظهارکرد: واقعیت امر این است که سگ گردانی با فرهنگ جامعه ما به هیچ وجه همخوانی ندارد و موجب بروز برخی اختلافات بین همسایه‌ها در آپارتمان‌ها شده است. همچنین چندین پرونده در دادگاه‌ها در همین زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: باتوجه به این مسائل، لزوم تصویب قانونی مشخص برای مدیریت این شرایط وجود دارد. سگ گردانی آثار و تبعات مختلفی را در سطح جامعه خواهد داشت به طوری که علاوه بر خسارت‌های جبران ناپذیر مادی به افراد، آثار روحی و روانی نیز در پی دارد. لذا قطع به یقین باید در این زمینه قانون مشخصی در قالب طرح یا لایحه وجود داشته باشد زیرا دارای خلاء قانونی هستیم.

جوکار ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که نسبت به هر آنچه که موجب ضرر و زیان به مردم شود و حقوق افراد پایمال شود، باید برخورد قانونی صورت بگیرد و قوانین مختلفی در این راستا وجود دارد؛ اما هنوز به صورت مشخص و مصداقی، قانونی در رابطه با موضوع سگ گردانی وجود ندارد. در عین حال اما به صورت کلی اگر مسئله سگ گردانی موجب ضرر و زیان شود، قاضی به صورت مستقل می‌تواند حکم صادر کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جمع آوری سگ‌های ولگرد از کوچه و خیابان گفت: متولی جمع آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر، شهرداری‌ است و این نهاد باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد؛ اما بنظر می‌رسد که شهرداری در این حوزه مقداری ضعیف عملکرد کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه و روش‌‎های مختلفی از جمله عقیم سازی، برای جمع آوری و مدیریت سگ‌های ولگرد وجود دارد که می‌تواند منجر به کنترل تکثیر این حیوانات شود. لذا شهرداری باید با اتخاذ راه و روش‌های جدید، نسبت به مدیریت این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد. البته سامانه‌هایی نیز از سوی شهرداری طراحی شده است که شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه، وجود سگ‌های ولگرد در محل زندگی خودشان را به شهرداری اطلاع دهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/46869

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی