پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 25 اسفند 1399

به گزارش جهت،  محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران یادداشتی در کانال شخصی خودش در ایتا نوشت:

اصلاح‌طلبان برای انتخابات ١۴٠٠ روی  «علی لاریجانی» اجماع کرده اند و به صورت گام به گام، به دنبال جا انداختن او در میان حامیانشان هستند. به نظر سران اصلاحات، بدنه اصلاح‌طلبان میان ریاست جمهوری لاریجانی یا پیروزی یک نامزد انقلابی، گزینه اول را انتخاب خواهند کرد.

سران اصلاحات، امثال حسن خمینی، محسن هاشمی و آذری جهرمی…. را برای اداره مدارس غیر انتفاعی شان هم منصوب نمی کنند! چه رسد به این که آنها را برای ریاست جمهوری نامزد کنند! وظیفه این افراد ایجاد حاشیه و داغ کردن تنور انتخابات است تا این که در موقع مناسب  «نان لاریجانی» به «تنور ریاست جمهوری» بچسبد.

امثال پزشکیان و حسین دهقان هم در حالت حداکثری، نقش «جهانگیری» در سال ٩۶ را برای نامزد اصلی اصلاحات بازی خواهند کرد.

دوستان انقلابی در انتخابات های ٩٢ و ٩۶ نشان داده اند که با زبان خوش و با قوه عقل و منطق، به اجماع نمی رسند و باید کسی به عنوان بزرگ تر با الزام و اجبار آنها را وادار به رعایت مصالح نظام و انقلاب کند.

اما مقصود از بزرگتر،  «پدرخوانده های اصولگرایی» نیست! چون برخی از این دوستان تمایلی به انقلابی بودن ندارند و برخی دیگر همانهایی اند که برای رعایت مصالح نظام و انقلاب به یک بزرگ تر نیاز دارند!!
به نظر می رسد تنها شخصیتی که بتواند مجموعه نیروهای انقلاب را به اجماع وادار کند  «حاج آقا رئیسی» باشد. البته نه به عنوان نامزد بلکه به عنوان  «بزرگ تر»!

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/119366

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی