پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویترز خبر داد

زمین لرزه ای به بزرگی بیش از ۷ ریشتر مناطقی از ترکیه را به شدت لرزاند.

منتشر شده در 17 بهمن 1401
در سرویس

به نقل از رویترز، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر مناطقی از ترکیه را به شدت لرزاند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه عنوان کرده است.

مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه نیز تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند.

خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

همچنین رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که تعداد زیادی ساختمان‌ها در اثر زلزله تخریب شده است و تیم‌های جستجو و نجات کار خود را آغاز کردند

لحظه ریزش ساختمان ۸ طبقه در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتر در ترکیه

شمار کشته‌شدگان و مجروحان زلزله ترکیه و سوریه به ۳۶۷۳ رسید

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به ۲۸۴ نفر و در سوریه به ۴۲۷ نفر و شمار زخمی‌ها در سوریه به ۶۳۹ و در ترکیه ۲۳۲۳ نفر رسیده است.

 

  حجم ویرانی‌های زلزله ترکیه به روایت تصویر

1

2

 

3

افزایش شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به یک‌هزار و ۱۲۱ نفر 

اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه روز دوشنبه در جدیدترین آمار خود، شمار زخمی ها را نیز هفت هزار و ۶۲۴ نفر اعلام کرد. شبکه المیادین نیز به نقل از منابع خود درباره آمار تلفات زلزله در سوریه اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله در سوریه به ۷۸۳ و شمار زخمی ها به ۱۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

این درحالی است که خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از وزارت بهداشت این کشور در آخرین آمار خود شمار جان باختگان زلزله در سوریه را ۴۰۳ نفر و شمار زخمی ها را ۱۲۸۲ نفر اعلام کرده است. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند.

 

این خبر تکمیل می‌شود…

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/16413

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی