پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توضیحات حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و نحوه اطلاع یافتنش نمایه‌ای کامل از شیوه مدیریت روحانی طی 8 سال ریاست جمهوری ایران است.

منتشر شده در 11 فروردین 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ حسن روحانی 4 سال و نیم پس از جمله معروف «من خودم هم صبح جمعه متوجه شدم» توضیحات جدیدی یا به بیان بهتر توجیهات جدیدی از چرایی عدم اطلاع رسانی به او درباره زمان افزایش قیمت بنزین ارایه داد هر چند که این توضیحات بیش از آنکه ابهامات را بزداید این گزاره را تقویت می‌کند که مملکت با کنار رفتن روحانی چه تهدید بزرگی را پشت سر گذاشته است.

روحانی در این توضیحات بیان می کند هر بار می خواسته بنزین را گران کند دلیلی باعث می شد که این اتفاق نیافتد لذا به وزیر کشور گفته خودت هر وقت خواستید بنزین را گران کن : « بعد از تابستان دو، سه بار تصمیم گرفتیم قیمت بنزین را افزایش دهیم حتی روز آن را مشخص کرده بودیم اما شورای امنیت کشور مخالفت کرد. شورای امنیت کشور مسئول بود که برنامه‌ریزی کند. ما هر جمعه‌ای را پیشنهاد کردیم، شورای امنیت کشور بررسی کرد و آقای رحمانی فضلی می‌گفت که شورا مخالف است. گفتم چه می‌گویند؟ حرفشان چیست؟ یک بار گفتند نزدیک اربعین است زمان مناسب نیست. یک بار گفتند نزدیک آخر صفر است و مردم می‌خواهند به مشهد بروند، مناسب نیست. هر بار موضوعی را می‌گفتند. یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما، چون ما هر زمانی می‌گوییم شما می‌گویید مناسب نیست، خودتان بروید هر شب جمعه‌ای که می‌توانید و مناسب است، در این هفته یا هفته‌های آینده اجرا کنید، منتها ظرف سه، چهار هفته آینده این کار انجام شود، دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید.»

۲۴ آبان ۹۸ اولین شب جمعه بعد از آن صحبت بود، فکر نمی‌کردم که آن هفته بخواهند اجرا کنند. گفتم اگر بخواهند اجرا کنند لااقل به من زنگ می‌زنند و اطلاع می‌دهند. کسی هم به من تلفنی خبر نداد. البته آقای رحمانی فضلی می‌گوید که ما زنگ زدیم به آقای واعظی، ایشان نبود. آقای واعظی هم می‌گوید کسی با من تماس نگرفت.

صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است. برای من عجیب نبود چون اختیار داده بودم به شورای امنیت کشور.

برایم این عجیب بود که چرا شب به من نگفتند. پس اینکه من می‌گویم صبح متوجه شدم، راست و دقیق است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/165514

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی