پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تارنمای شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت که با ناکامی حملات هوایی اخیر، انگلیس و آمریکا در حال بررسی راه‌هایی برای تشدید حملات خود علیه نیروهای یمنی هستند تا بدون گسترش درگیری‌ها، حملات پیش‌دستانه را افزایش داده و تدارکات ارسال شده به آنها را نیز هدف قرار دهند.

منتشر شده در 30 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ بلومبرگ روز گذشته ادعا کرد که این خطر وجود دارد که اقدام های تهاجمی ‌تر، آمریکا را به صورت مستقیم با ایران درگیر کرده و درگیری های منطقه ای را که رئیس ‌جمهوری آمریکا سعی در جلوگیری از گسترش آن دارد، شعله ور سازد.

ملاحظات مذکور ناشی از درک این موضوع است که حملات اخیر واشنگتن و لندن علیه یمنی ها تاکنون نتوانسته آنها را از اقدام های خود منصرف کرده یا توانایی شان را برای هدف قرار دادن کشتی ‌های تجاری کاهش دهد. نیروهای یمنی وعده داده ‌اند که با وجود تهاجم های اخیر، حملات خود را افزایش دهند.

افراد آگاه در گفت و گو با بلومبرگ طرح ادعایی بی‌اساس مبنی بر تلاش تهران برای ارسال کمک به یمن را مطرح کرده اند.

یک مقام انگلیسی با تائید این موضوع مدعی شد که مقام های ذی صلاح در حال بررسی سناریوهای مختلف نظامی برای مختل کردن جریان ارسال تسلیحات ایرانی به یمنی ها هستند.

علاوه بر این بیم آن می رود که آشفتگی در دریای سرخ شاید بیش از آنچه در بدو امر پیش بینی می شد، ادامه یابد.

فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد امروز در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد: کشتی‌های نیروهای دریایی آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای حفاظت از آزادی دریانوردی و جلوگیری از حملات علیه کشتی‌ها در دریای سرخ حضور دارند.

سنتکام افزود: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا حدود ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بعدازظهر ۱۹ ژانویه (۲۹ دی ماه) به وقت صنعا حملاتی علیه سه موشک ضدکشتی حوثی‌ها که به سمت جنوب دریای سرخ هدفگیری شده و آماده پرتاب بودند، انجام داد.

این در حالی است که رسانه‌های منطقه جمعه شب به نقل از منابع محلی گزارش دادند که غرب یمن هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفت.

بر پایه این گزارش منطقه الجبانه در شمال بندر الحدیده در غرب یمن هدف قرار گرفت. آمریکا و انگلیس بامداد پنجشنبه نیز مناطق مختلف یمن را هدف حملات شدید هوایی قرار دادند.

آمریکا و انگلیس جمعه ۲ هفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع انصارالله یمن حمله کردند، اما این اقدام به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانست حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

منبع : ایرنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156164

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی