پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت ورزشی

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر آمریکا به دور دوم بازی‌ها صعود می‌کند اما نباید جز به برد فکر کرد.

منتشر شده در 7 آذر 1401
در سرویس

خوشبینانه ترین طرفداران فوتبال هم فکر نمی‌کردند که تیم ملی ایران در مقابل انگلیس چنین نتیجه تلخی را بدست بیاورد. نداشتن تاکتیک و آسیب دیدگی بینی علیرضا بیرانوند و از دست رفتن روحیه تیمی علت هایی بود که سبب این شکست تاریخی در جام جهانی قطر بود.
به گفته کیروش این تازه آغاز راه برای تیم ملی بود و نباید ناامید میشد.

بعد از این بازی با تلاش های تیم فنی و کارلوس کیروش روحیه از دست رفته به تیم برگشت و شاهد بازی بسیار خوب در مقابل ولز بودیم. همه بازیکنان آمده بودند که بازی را ببرند و باعث شادی مردم شوند. از اعتماد به نفس سیدحسین حسینی در دروازه تا دوندگی های بی امان قلی زاده و رضاییان همه و همه نشان از فراموشی شکست در مقابل انگلیس و انگیزه بالای تیم برای برد ولز حکایت داشت.
از همه لحاظ سر بودیم و به خوبی بازی را کنترل و اداره کردیم تا نهایت به پیروزی شیرین دو بر صفر رسیدیم.
الان هم میتوان در مقابل آمریکا نتیجه خوبی کسب کرد. آمریکا در بازی با انگلیس نشان داد دفاع تیمی را به خوبی می تواند به نمایش بگذارد. هر چند بعید است این تیم در بازی با ایران به سبک دیدار با انگلیس بازی کند، چون برای صعود نیازمند برد است. این شکل از دفاع را احتمالا زمانی به نمایش خواهد گذاشت که از ایران جلو بیافتد و نیاز به حفظ نتیجه داشته باشد.
نکته ای که در بازی ولز بسیار به چشم آمد و به نفع تیم ملی تمام شد شوت زنی هافبکهای وسط تیم بود. 21 شوت به سمت دروازه ولز زده شده بود که نتیجه آن دو گل و ثبت چند صحنه خطرناک بود و این دقیقا همان چیزی است که کمک بسیاری میتواند به تیم ما کند.
تیم ملی بازیکن شوت زن مانند احمد نوراللهی ، سعید عزت اللهی و حتی احسان حاج صفی و…  کم ندارد و باید از توانایی های آنان در موقعیت های لحظه ای استفاده کرد.
بدون شک در بازی سه شنبه شب یک بار دیگر آمارها از میل تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی صحبت خواهند کرد. اتفاقی که تاکنون در فوتبال ایران سابقه نداشته است.  
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/24572

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی