پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 18 بهمن 1399

به گزارش جهت، محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران  یادداشتی در کانال شخصی خودش در ایتا نوشت: دهه فجر امسال، رسانه ملی سرودهای انقلابی و تصاویر روزهای انقلاب را در کمترین حد ممکن پخش کرد تا همه بدانند که صدا و سیما کمترین دلبستگی را به انقلاب و خاطرات خوش بهمن ۵۷ دارد و اگر نبود پخش چند مستند تکراری، هیچ‌کس از برنامه‌های رسانه ملی، متوجه آمدن دهه فجر نمی‌شد.

این وضعیت را مقایسه کنید با زمانی مانند ایام جام جهانی فوتبال و مسابقه مدیران سازمان برای بالا بردن تب فوتبال در میان مردم! از اخبار گرفته تا برنامه کودک و مسابقات آشپزی و … همه و همه بسیج می‌شوند تا جامعه به شکل حداکثری در حال و هوای جام جهانی قرار بگیرد. چرا؟ چون مدیران صدا و سیما به جام جهانی احساس تعهد و تعلق می‌کنند و بر همین اساس میزان علاقه و تعهد مدیران رسانه ملی به “دهه فجر” از فضا و حس و حال حاکم بر این روزهای رسانه ملی قابل تشخیص است.

چند روز پیش رهبر انقلاب به صراحت از ناشناخته ماندن مادران و همسران شهدا گلایه کردند و بدون تردید فراگیرترین و گسترده‌ترین رسانه رسمی کشور (یعنی رسانه ملی) از مخاطبان اصلی این اشاره رهبری است. وقتی گل سرسبد محصولات شبکه سوم سیما در یک سال اخیر، مجموعه‌هایی جلف و سخیف مانند ” ۰۲۱” و ” باخانمان” باشد و شبکه در کنترات گروه “رشید پور” قرار بگیرد، و به مناسبت دهه فجر، شاهد پخش “عصر جدید” از این شبکه باشیم، تکلیف سایر شبکه‌های صدا و سیما معلوم است و باید پرسید کدام یک از این برنامه‌ها موجب آشنایی جامعه با مادران و همسران شهدا و صبر و نگرش انقلابی و مثال زدنی آنها می‌شود؟

مدتهاست به این نتیجه رسیده‌ایم که باید “انقلاب” را به صدا و سیما هم صادر کنیم! تا وقتی که تفکر انقلاب اسلامی بر رسانه ملی حاکم نشود، “جمهوری اسلامی” رنگ و بوی انقلاب و گام دوم آن را نخواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/124386

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی