پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خانم «نانسی فائسر» وزیر کشور آلمان و برخی از مقام‌های این کشور، خواستار تشدید برخورد با خشونت‌ها با استفاده از سلاح سرد در آلمان شدند.

منتشر شده در 22 فروردین 1402
در سرویس

تعداد بالای حمله با چاقو در آلمان باعث شده که مقام‌های دولت فدرال خواستار تشدید تدابیر لازم برای مقابله با چاقوکشی در قطارها و اماکن عمومی شوند.

به گزارش شبکه «دویچه وله»، «نانسی فائسر» وزیر کشور آلمان که عضو حزب «سوسیال دموکرات» است، درباره شدت گرفتن خشونت با استفاده از چاقو در اماکن عمومی این کشور صحبت کرد.

او گفت: «ما باید به فکر ممنوعیت استفاده از چاقو در وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس‌ها و قطارها باشیم. بالاخره هرکسی که با هواپیما سفر می‌کند، اجازه ندارد چاقو با خود همراه داشته باشد».

وزیر کشور آلمان همچنین تاکید کرد، افزایش تدابیر امنیتی در حمل و نقل عمومی و ایجاد مناطق عاری از سلاح در مناطق شهری خاص، می‌تواند یک راه‌حل دیگر باشد.

طرح پیشنهادی نانسی فائسر در شرایطی مطرح شد که چند روز قبل «هولگر مونچ» رئیس دفتر فدرال پلیس جنایی آلمان هم خواستار ایجاد مناطق عاری از سلاح در ایستگاه‌های قطار، مناطق اطراف آن و مراکز شهری شده بود.

به گفته او، با ایجاد مراکز عاری از سلاح در بسیاری از شهرها ماموران پلیس آلمان می‌توانند «بازرسی‌های فعالانه‌ای» انجام دهند.

هولگر مونچ ضمن حمایت از تشدید سخت گیری قانونی برای در اختیار داشتن سلاح افزود، طبق آمارهای موجود، از چاقو در ۱۱ درصد از سرقت‌ها و ۵.۶ درصد از حملات به دیگران استفاده می‌شود.

اظهارنظر مقام‌های آلمانی درباره خشونت با استفاده از سلاح سرد در شرایطی انجام شده که ماه ژانویه در نتیجه حمله با چاقو در ایستگاه قطار که از «کی‌یل» عازم «هامبورگم بود، دو نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

پیش از ان هم در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲، یک دختر ۱۴ ساله دانش آموز در حمله با چاقو توسط یک مرد در خیابان کشته و یک دختر دیگر به شدت زخمی شد.

بنا بر آمار رسمی پلیس آلمان، در سال گذشته میلادی در مجموع ۳۹۸۸۴۸ جرم در قطار و ایستگاه‌های قطار انجام شد که در در قیاس با سال قبل از ان، ۱۲ درصد رشد داشته است. در همین مدت، ۱۴۱۵۵ جرم در رابطه با حمله فیزیکی صورت گرفت و ۳۳۶ حمله با چاقو انجام شد که نشاندهنده افزایش بیش از دو برابری در مقایسه با سال قبل از آن بوده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/10131

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی