پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفت‌وگو با جهت:

مهدی فضائلی درباره اولویت‌ها و ضرورت‌های دولت آینده گفت: آنچه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند، این است که دولت آینده و در رأس آن شخص رئیس‌جمهور باید ابتدا ضرورت و نیاز به تحول در جامعه را به‌خوبی و درستی درک کرده و شناخته باشد.

منتشر شده در 13 خرداد 1400
در سرویس

مهدی فضائلی معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار جهت درباره اولویت‌ها و ضرورت‌های دولت آینده، اظهار کرد: نیازهای کشور، نیازهای متعدد و متنوعی است. کشور در حوزه‌های مختلف نیازمند یک سری اقدامات اساسی است که مقام معظم رهبری هم در دیدار خودشان با دانشجویان مبحثی را پیرامون همین تحول‌خواهی مطرح کردند. همچنین در سال گذشته و در سالگرد ارتحال امام نیز، ایشان باز هم به نوعی بحث تحول و نقش امام در تحولات کشور را تبیین و از امام خمینی رحمه الله به‌عنوان امام تحول یاد کردند.

نیازمند اتفاقات مهم و اساسی هستیم
مهدی فضائلی همچنین تصریح کرد: چنین تحولی باید در زمینه حوزه‌هایی همچون مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد. ما در همه این حوزه‌ها نیازمند اتفاقات مهم و اساسی هستیم تا تحول در مورد این عرصه‌ها نیز مصداق پیدا کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: ما می‌توانیم موضوع تحول‌گرایی و تحول‌خواهی را در کنار مباحث مرتبط با بیانیه گام دوم نیز موردتوجه قرار دهیم. آنچه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند، این است که دولت آینده و در رأس آن شخص رئیس‌جمهور باید ابتدا ضرورت و نیاز به تحول در جامعه را به‌خوبی و درستی درک کرده و شناخته باشد.

ویژگی‌های لازم برای رئیس‌جمهور آینده
وی بیان کرد: علاوه بر آن، دولت و رئیس‌جمهور آینده باید به‌ضرورت و دستیابی به تحول باور داشته باشد. همچنین مهم‌تر از باور این است که توان و شجاعت لازم برای انجام چنین تحولی را داشته و در خود ایجاد کرده باشد. بدیهی است که رئیس‌جمهور به‌تنهایی نمی‌تواند این هدف مهم را پیش ببرد، بنابراین باید کابینه و هیئت دولتی را فراهم بیاورد که توانایی سامان دادن کارها و دستیابی به این هدف را داشته باشد.

فضائلی معتقد است: البته در بین محورها، نیازها و اهداف کشور، برخی از اولویت بالاتری برخوردار هستند و باید حداقل از نظر تقدم و تأخر زمانی به آن‌ها توجه بیشتری معطوف کرد. با توجه به شرایط فعلی کشور، به نظر می‌رسد آن محورها بیشتر در حوزه اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم است که قطعاً رئیس‌جمهور آینده و دولتش باید در این زمینه اقدامات فوری و مؤثری انجام دهند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/110892

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی