پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش‌ها به گردهمایی سالانه منافقین

روز شنبه نشست سالیانه فرقه تروریستی منافقین با حضور اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برگزار شد و در پی حضور نخست‌وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی منافقین، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

منتشر شده در 21 تیر 1400
در سرویس

روز شنبه گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نشست جنجالی سالانه خود را با حضور تعدادی از سیاستمداران خارجی که با دریافت مبالغ کلان در جلسات این گروه تروریستی تحت‌ الحمایه فرانسه و کشورهای متحد امریکا شرکت می‌کنند، برگزار کرد. جلسه سالانه منافقین، امسال به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. علاوه بر حضور مریم رجوی، رییس‌جمهور خودخوانده شورای مقاومت ملی ایران، صدها نفر از اعضای این گروه تروریستی که توسط امریکا در یک شهرک به‌ شدت حفاظت شده در آلبانی نگهداری می‌شوند در این تجمع حضور داشتند. علاوه بر این افراد تعدادی از مقام‌های ارشد امریکایی، از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین، تد کروز، باب منندز، روی بلانت و بن کاردین نمایندگان سنای امریکا در این نشست تروریستی که با عنوان «نشست جهانی آزادی ایران ۲۰۲۱» برگزار می‌شد، شرکت کردند. 

تعدادی از رسانه‌های غربی، با انتشار اخبار مرتبط با این تجمع تروریستی، بدون اشاره به سوابق تروریستی و اقدام‌های وحشیانه گروه مذکور، تجمع‌های برگزار‌شده توسط هواداران این گروهک تروریستی را «تجمع اپوزیسیون تبعیدی ایران» توصیف کرده ‌بودند.

سخنرانان خارجی نیز که معمولا با پرداخت مبالغ کلان حاضر به شرکت در نشست این گروه تروریستی می‌شوند، به صورت آنلاین در این جمع تروریستی سخنرانی کردند. از جمله سیاستمداران خارجی که با دریافت مبالغ هنگفت از گروه تروریستی در این نشست حاضر شده ‌بودند، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده امریکا بود.

مایک پمپئو که از بانیان سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران بود، بار دیگر ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

وی در این سخنرانی با طرح این ادعا که اعضای گروهک منافقین به دنبال یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند از مخالفان ایران خواست تا به اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند.

پمپئو همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال تحریم علیه ایران، گفت که این تحریم‌ها واقعی و لازم بود اما 2 سال کافی نیست.

وی همچنین خشم خود را از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران ابراز کرد و ادعاهایی علیه او و روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشورمان مطرح کرد.

استفان هارپر، نخست وزیر پیشین کانادا، یانش یانشا، نخست‌وزیر اسبق اسلوونی و تعدادی از قانونگذاران آمریکایی از جمله رابرت منندز، تد کروز، روی بلانت، بن کاردین، کوین مک‌کارتی، جم جفریز هم در این کنفرانس سخنرانی کردند.

ترامپ کوچولو در جمع تروریست‌ها
مهمان دیگر این تجمع تروریستی، یانز یانشا نخست‌وزیری جنجالی اسلوونی بود. یانشا که در روزگار جوانی یک کمونیست تندرو بود، طی سال‌های گذشته روز به روز بیشتر به سمت راست‌گرایی تمایل پیدا کرده است تا اینکه وقتی سال گذشته بعد از ۷ سال برای سومین‌بار با پیروزی حزبش در انتخابات به نخست‌وزیری رسید، از او به عنوان یک «راست‌گرای افراطی» یاد می‌شود. به دلیل شباهت بسیار رویکردها و سیاست‌های یانشا با دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا، هفته‌نامه دراشپیگل او را «ترامپ اسلوونی» و خبرگزاری دویچه‌وله آلمان او را «ترامپ کوچولو» توصیف کرده‌اند. یانشا از جمله افرادی است که در حمایت از ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده امریکا، او را برنده انتخابات توصیف کرد و مدعی تقلب در انتخابات امریکا به نفع جو بایدن شد. این سیاستمدار اسلوونی در اظهاراتی خلاف عرف دیپلماتیک در جمع تروریست‌ها به رییس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران توهین و او را به جنایت علیه بشریت متهم کرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شب گذشته در پاسخ به حضور چهره های شناخته شده سیاسی در این کنفرانس گفت: عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است.

خطیب‌زاده: ارزان‌فروشی سیاستمداران خودفروخته

سعید خطیب‌زاده در توییتی نوشت: سیاستمداران خودفروخته غربی (از جمله پومپئو مفتخر به دروغگویی، تقلب و سرقت) خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است.

احضار سفیر اسلوونی به وزارت امور خارجه
در پی اقدام غیرقابل قبول و خارج از عرف دیپلماتیک نخست‌وزیر اسلوونی در حضور در گردهمایی مجازی منافقین، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

اعتراض ظریف به گزافه‌گویی رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن محکوم کردن اقدام غیرقابل قبول نخست وزیر اسلوونی، خواستار روشن شدن موضع اتحادیه اروپا در این خصوص شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ ضمن ابراز تاسف، تاکید کرد سخنان نخست وزیر اسلوونی و آنچه در گردهمایی عنوان شده به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال روابط با جمهوری اسلامی ایران نیست.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/103193

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی