پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره آتش زدن دفتر بسیج دانشگاه شریف توسط ناشناسان، گفت: پیشرفت کشور را مدیون دانشگاه هستیم، لذا دشمن می‌خواهد آب را از سرچشمه ببندد و دانشگاه‌ها را به حاشیه بکشاند.

منتشر شده در 19 آذر 1401
در سرویس

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره حادثه اخیر دانشگاه شریف و به آتش کشیده شدن دفتر بسیج این دانشگاه توسط عده‌ای ناشناس گفت: من گمان نمی‌کنم یک دانشجو به عنوان فردی تحصیل‌کرده به خودش اجازه دهد دفتر یک تشکل رسمی و قانونی در دانشگاه را به آتش بکشد. این اتفاق حتماً کار کسانی است که از بیرون دانشگاه آمده و قصد دارند با آبروی دانشگاهی بازی کنند، فضا را ملتهب سازند و مانع پیشرفت‌های علمی شوند.

وی بیان کرد: چطور ممکن است دانشجویی که خود را متعلق به دانشگاه می‌داند، از قشر فرهیخته جامعه است و از جمله نخبگان کشور به شمار می‌رود چنین رفتاری داشته باشد که شبانه، مثل دزد از دیوار بالا برود و دفتر تشکلی را در دانشگاه خودش به آتش بکشد؟

ویس‌کرمی با بیان اینکه بعید است این اقدامی از سوی قشر فرهیخته باشد، عنوان کرد: البته اگر بعد از پیگیری‌ها و دستگیری افراد مرتبط با این موضوع، مشخص شود که آنها دانشجو بوده‌اند باید بگویم قطعاً این افراد، دزد، اغتشاشگر و آشوبگرانی هستند که در صرفاً لباس دانشجویی به تن دارند و در این لباس اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: روشن است اگر فردی یا دانشجویی به قانون پایبندی جزئی داشته باشد و عرف دانشگاه را حتی به اندازه ذره‌ای بفهمد، هرگز از چنین روش‌هایی که متعلق به غارتگران و داعشی‌صفتان است استفاده نمی‌کند و اگر انتقاد و اعتراضی داشته باشد آن را از طریق قلم، بیان و سایر ابزارهای دانشگاهی مطرح می‌کند.

وی اظهار کرد: شکی نیست که پیشرفت‌های کشور مدیون دانشگاه و همکاری این فضا با سیستم حاکمیت بوده و دستاوردهای حوزه‌های مختلف از هسته‌ای و هوافضا گرفته تا نانو و سایر اختراعات و اکتشافات از تلاش این جامعه به دست آمده است.

ویس‌کرمی افزود: ما در آستانه یک جهش علمی بزرگ هستیم، تحریم‌های دشمن تا حدود زیادی خنثی شده و از طرف دیگر پیام‌های غرب نیز نشان می‌دهد آنها این موضوعات را به خوبی فهمیده‌اند. در چنین شرایطی دشمن در پی آن است که آب را از سرچشمه ببندد و دانشگاه‌های ما را به حاشیه بکشاند، آنچنان که سال‌های اوایل انقلاب عده‌ای توانستند فضای دانشگاهی را به جولانگاه احزاب سیاسی تبدیل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ضروری است دانشگاهیان و فعالان این عرصه نسبت به وقوع چنین اتفاقاتی موضع‌گیری و آن را محکوم کنند. از طرف دیگر نیروهای امنیتی باید کسانی که در داخل یا خارج دانشگاه در پی ایجاد ناامنی در این فضا هستند را تحت پیگرد قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت امنیت به دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور، به عنوان یکی از منافع ملی باید پیگیری شود چراکه تاوان متوقف شدن رشد علمی کشور را تمام ملت می‌دهند. مبارزه با کسانی که می‌خواهند دانشگاه را به جولانگاه اغتشاشگران تبدیل کنند اولویتی مهم است و ضروری است امنیت این فضا برای فعالیت حلقه اول رشد کشور فراهم شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/23194

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی