پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با جهت:

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: باید گفتمان عدالت، مقابله با فساد و ویژه خواری و نیز گفتمان مدیران پاک دست و تلاش صادقانه، در این دوره از انتخابات جدی گرفته شود.

منتشر شده در 10 خرداد 1400
در سرویس

علی علیزاده عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جهت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری 1400 و موضوعات مرتبط با آن، اظهار کرد: قطعاً تغییر و تحول در شرایط و اوضاع کنونی به نفع ارزش‌ها، اصول، اهداف و آرمان‌های انقلاب جزو خواسته و مطالبه جامعه و از تأکیدات مدنظر رهبری است. موضوعی که با انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده قابل تحقق است.

برخی به دنبال دوقطبی‌اند تا حاشیه بسازند
علی علیزاده ادامه داد: باید گفتمان عدالت، مقابله با فساد و ویژه خواری و نیز گفتمان مدیران پاک دست و تلاش صادقانه، در این دوره از انتخابات جدی گرفته شود. اگر برخی سیاسیون و حامیان انحا باهدف حاشیه آفرینی به دنبال دوقطبی سازی‌های کاذب و طرح مباحث حاشیه‌ای همچون دوره‌های قبلی انتخابات مانند کنسرت و حجاب اجباری باشند، بدیهی است که کماکان مشکلات عمده و اساسی کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این در حالی است به نظر می‌رسد خواسته قطعی مردم، رفع مشکلات اقتصادی به‌ویژه مسائل معیشتی است. مشکل مردم، موضوعات حاشیه‌ای مانند حجاب اجباری یا ورود زنان به ورزشگاه‌ها و موارد مشابه نیست، درواقع آن‌ها خواستار این هستند که بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و گسترش و توسعه فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود.

دولت‌ها در دور دوم کم انگیزه می‌شوند
نماینده مردم مراغه در مجلس گفت: متأسفانه در دوره‌های گذشته و به‌ویژه در دوره دوم دولت‌های پیشین، مشاهده می‌شود که این دولت‌ها با مشکلات متعدد و بی‌انگیزگی مواجه می‌شوند. چنانکه از منظر مشکلات اقتصادی، کشور در دولت دوم سازندگی تورم 48 درصد را تجربه کرد. یا در دوره دوم دولت خاتمی، باوجوداینکه تمرکز دولت ایشان معطوف به توسعه سیاسی و نه مسائل اقتصادی بود، ما کماکان مشکلات عمده‌ای را شاهد بودیم و دوره دوم دولت اصلاحات عملاً متفاوت از دولت اول آن بود. همین‌طور دولت دوم احمدی‌نژاد نیز به‌مراتب بدتر از دولت اول ایشان بود.

دولت فعلی پاسخگو نیست
این نماینده مجلس بیان کرد: در چنین شرایطی، متأسفانه دولت فعلی هم علیرغم تمام تجربیاتی که کشور و بدنه حاکمیتی از گذشته کسب کرده بود، اما در حال حاضر در وضعیتی مبهم و پیچیده قرار داریم. اینکه دولت و بانک مرکزی میگویند تورم بالای 40 درصد داریم، این عدد بالای 40 درصد یعنی دقیقاً چند درصد است و بناست تا کجا افزایش پیدا می‌کند؟ این‌ها مسائلی است که عملکرد دولت فعلی آن را به وجود آورده و پاسخگوی آن نیست. مردم با مشاهده افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها، باور نمی‌کنند تورم در همین حدود عدد 40 درصدی باشد، زیرا بسیاری از کالاها در ماه چندین برابر افزایش قیمت دارند و سبد خانوار سبد گرانی شده است؛ بنابراین تمام این موارد جزو مسائلی است که سبب حساسیت و تفاوت سیزدهمین دوره انتخابات شده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/111469

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی