پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نماینده مردم کنگاور مجلس:

نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: مراتب علمی، توانمندی و خوشنامی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد تایید است.

منتشر شده در 7 خرداد 1402
در سرویس

علی رضایی درباره بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: شناخت کافی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارم؛ او با برنامه “مدرسه محور” بودن برنامه های خود را ارائه کرده است.

وی یادآور شد: صحرایی از نظر مراتب علمی در سطوح مختلف، کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکتری در تراز دانشجوهای نخبه بوده است که صلاحیت علمی وی را نشان می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش بوده و با فضای درس، کلاس، مدرسه و دانش آموز آشنایی دارد و حتی در مقطعی در شهر گودین از توابع شهرستان کنگاور تدریس زبان انگلیسی داشته است.

رضایی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس برنامه های وی را مطالعه کنند به وی رای اعتماد خواهند داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد؛ جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت و اخیرا با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست آموزش و پرورش منصوب شد.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/6009

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی