پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 3 آبان 1399

به گزارش جهت، روز گذشته کاربران فضای مجازی نسبت به خبر صدور حکم اعدام 8 جوان شیعه در عربستان واکنش نشان دادند و با هشتک #لاتعدمهم اعتراض و خشم خود را نسبت به صدور این حکم ظالمانه و ضد حقوق بشری نشان دادند.

کاربر هما در واکنش به این خبر نوشت: «5 سالش بود که برای مراسم تشییع پیکر برادری رفت که با ضرب گلوله ی نیروهای امنیتی سعودی کشته شده بود.
14 سالش بود که به دست همون نیروها به دلیل همکاری با گروه های تروریستی زندانی شد.
18 سالگی القریص هم با حکم اعدامش همراه شد.
تنها به دلیل شیعه بودن و باز هم آزادی عقیده.»

کاربر دیگری هم نوشت: «کم‌ سن و سال‌ترین زندانی سیاسی در عربستان به جرم ادعایی حضور در اعتراضات منطقه شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان با حکم اعدام مواجه است. آهای کارشناسان روشنفکران جامعه شناسان و مدعیان حقوق بشر سکوت کردید؟!»

قاسم احمدی نیز در توییتی به زبان عربی نوشت: «الجریمه: أن تکون شیعیاً الحکم: التنفیذ بمحکمه آل سعود ومنظمات حقوق الإنسان صامته»

کاربر حنین نیز به تناقض های رفتاری و گفتاری عربستان اشاره کرد و نوشت:«عربستانی که مادر تروریست است، با آن پیوند دارد!
و هیچ کشوری به اندازه او حامی تروریسم نیست. لیکن برای حذف مخالفانش صرفا به جرم شیعه بودن با برچسب تروریسم! در هر سنی که باشند آنها را اعدام میکند
این درحالیست که برای سارقین مسلح و جانی در ایران با هشتگ اعدام نکنید همراه شد!»

 

فائزه کریمی نیز نوشت: «صدور حکم اعدام ۸ نوجوان شیعه یعنی: اوج ترس سعودیها، شکوفایی اسلامی در جهان، قدرت رسانه و نزدیکی ظهور»

مهدی سلیمانی نوشت: «حمایت از عربستان نمونۀ بارز حمایت‌های سازمان یافتۀ نهادهای جهانی از جنات علیه بشریت‌اند!»

کاربر نیایش بانو نوشت: «ایران اگه طرف آدمم کشته باشه، قاچاقچی باشه هزارتا جرم دیگه،اعدام کردنش مخالفت با حقوق بشره ولی عربستان فقط شیعه بودن،دلیل کافی برای اعدام کردنه حتی اگه چند تا نوجوان باشن.»

یعقوب کریمی در صفحه توییتری خود نوشت: «در  مظلومیت اول مظلوم عالم همین بس که هنوز در عربستان ارادت به علی (ع) جرم است.»

کاربر توییتری دیگری هم نوشت: «عربستان هند نیجریه…کل دنیا! به گناه شیعه بودن. من نمیدونم صدای هیچ کس بلند نیست؟ چقدر کل دنیا هشتگ زدن که اعدام نکنید…الان چی؟چون شیعه است مشکلی نیست؟»

زهرا رجایی نوشت: «در سکوت خبری جامعه بشری ۸ کودک در عربستان به اعدام محکم شدند لعنت به شما که حتی به کودکان هم رحم نمی کنید»

کاربر دیگری نوشت: «بعد از قطعه قطعه کردن خاشقچی حالا نوبت اعدام کودکان و نوجوانان شده! خون این جوانان دامن ال سعود را خواهد گرفت و بنیانش را برخواهد انداخت.»

اکانت توییتری دیگری نوشت: «رژیم بنی یهود، اشغالگران شبیه جزیره عربی و حجاز قصد دارد این نوجوانان را اعدام کند.
آزادگان جهان با هشتگ #لاتعدمهم به این اقدام غیر انسانی اعتراض دارند.
اما صدایی از آنها که برای قاتلین و مجرمین و جاسوسان، اعدام نکنید می‌زدند شنیده نمی‌شود.»

کاربر رضا نوشت: «امیرالمومنین(ع) سکوت را در مقابل ستمکاری جایز نمیدانست. در این زمان،سکوت در مقابل ستمکاری اعانت به ستمکاران است.»

کاربر صادقی نوشت: «محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به وعده های خود درباره کاهش اعدام‌ها در این کشور پایبند نبوده است و از 23 ژانویه سال 2015 با روی کار آمدن ملک سلمان تا کنون 800 نفر در این کشور اعدام شده اند.»

 

زهرا حاج حسینی نوشت: «عربستان و دوستانش فریادهای حقوق بشری شون رو سر ایران‌ میزنن درحالی که خودشون بویی از انسانیت نبردن. ۸ نوجوان عربستانی بین ۱۴تا ۱۷ ساله به بهانه شرکت در اعتراضات؛(در واقع جرمشون شیعه بودنه )محکوم به اعدام شدن ویک ساله در بازداشت هستن در حالی که اعدام زیر ۱۸سال ممنوعه.»

کاربر فریاد همت نوشت: «آقاجان! این قوم دیروز ریسمان به گردن علی بستند و فاطمه رو توی کوچه های بنی هاشم سیلی زدن ، امروزم طفل  شیعه رو به گناه بی گناهی اعدام و قلب شیعه رو زخمی میکنن…چرا نمی‌آیی؟!»

 

کاربر نرجس بانو نیز نوشت: «این که کودکان بی گناه رو اعدام کنن اصلا مهم نیست، مهم اینه که حتی اگر قوانین کنوانسیون حقوق کودکان و امضا هم کرده باشند میتونند بزنند زیرش و با پول سازمان های حقوق بشر و بخرند.»

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/136987

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی