پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شمخانی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: حق قانونی ایران برای ادامه توسعه و حفظ توانمندی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با هیچ توافقی محدود شدنی نیست.

منتشر شده در 16 بهمن 1400
در سرویس

دریابان علی شمخانی در توئیتر نوشت: حق قانونی ایران برای ادامه تحقیق و توسعه و حفظ توانمندی‌ها و دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای در کنار تامین امنیت آن برابر شرارت‌های حمایت شده با هیچ توافقی قابل محدود شدن نیست.

این توئیت دبیر شورای عالی امنیت ملی، واکنشی به خبر خبرگزاری رویترز است.

بامداد امروز خبرگزاری رویترز مدعی شد به گزارشی از وزارت خارجه آمریکا دست یافته که برای کنگره آمریکا ارسال شده است. در این گزارش ادعا شده که “بخشی از معافیت هسته ای ایران برداشته می شود که این تصمیم به  روند گفت‌وگوها در وین کمک خواهد کرد”.

در این گزارش که امضای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا آن را تایید کرده اعلام شده ” بخشی از این معافیت با توجه به این فعالیت ها با هدف تسهیل در مباحثاتی طراحی شده که به انعقاد معامله ای بر سر بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام و زمینه سازی برای بازگشت ایران به اجرای تعهدات خویش در برجام کمک می کند.“

این معافیت تحریمی مربوط به نیروگاه بوشهر، راکتور اراک و راکتور تحقیقاتی تهران است که در سال ۲۰۲۰ توسط دولت قبلی آمریکا لغو شده بود.

بر طبق این گزارش ”این معافیت همچنین به نفع منافع آمریکا در بحث عدم اشاعه و ایمنی هسته ای است و فعالیت های هسته ای ایران را محدود می کند. این معافیت از روی صلاحدید سیاستی و با فرض این اهداف در ذهن صادر می شود نه پیرو یک تعهد یا به عنوان لطفی در برابر لطف دیگر.“

شمخانی

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/72258

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی