پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 21 مهر 1399
در سرویس

به گزارش جهت به نقل از ریل کلییر پالیتیکز، بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا، اختلاف کلی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات از «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه به ۹.۷ درصد رسیده اما این عدد در نظرسنجی های رسانه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. بر همین اساس در نظرسنجی فاکس نیوز فاصله بایدن از ترامپ ۱۰ درصد است.  در نظرسنجی اکونومیست و موسسه یوگاو این فاصله ۹ درصد است.  نظرسنجی مشترک رویتر و موسسه Ipsos فاصله بایدن از ترامپ را ۱۲ درصد نشان می دهد.  در نظرسنجی سی ان بی سی و موسسه «چنج ریسرچ» فاصله بایدن از ترامپ ۱۰ درصد است. فاصله بایدن از ترامپ در نظرسنجی موسسه راسموسن ۱۲ درصد است.  در نظرسنجی موسسه RMG فاصله بایدن از ترامپ به ۸ درصد رسیده است. در نظرسنجی موسسه SurveyUSA نیز بایدن با احتساب ۱۰ امتیاز مثبت جلوتر از ترامپ است. با وجودی پیشتازی بایدن در ۶ ایالت کلیدی آمریکا حدس و گمان هایی وجود دارد درباره این که آیا این نظرسنجی ها نتایج روز انتخابات را نشان خواهد داد یا نه؟!

نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد که در برابر حمایت ۴۴ درصدی از ترامپ، بیشتر مردم (۴۹ درصد) بایدن را دارای صلاحیت ریاست جمهوری می‌دانند. با این حال ۵۶ درصد از مردم آمریکا در اوج بحران کرونا معتقدند که اوضاعشان از چهار سال پیش بهتر است. این میزان رضایتمندی در ۳۴ سال اخیر که موسسه گالوپ چنین پرسشی را از داوطلبان مطرح می‌کند سابقه نداشته است.

همچنین تردیدهایی درباره دقت نظرسنجی ها وجود دارد که نشان می دهد ترامپ در ایالت های اصلی غرب میانه که باعث شد در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز شود، شکست خورده است. اما ترامپ ممکن است در مقایسه با سطح ملی، عملکرد بهتری را در فلوریدا و ایالت های غرب میانه نشان دهد که به معنای این خواهد بود که به رغم شکست او در آرای مردمی به میزان چند درصد، ممکن است در نهایت انتخابات را پیروز شود. اکنون بایدن با اختلاف کمتر در فلوریدا و با اختلاف بیشتر در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان از ترامپ جلوتر است. این اعداد و ارقام بایدن را پیشتاز نشان می دهد اما همچنان با توجه به این که تعدادی از رای دهندگان آرای خود را از طریق ایمیل ارسال می کنند، شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید و تاثیرات مداوم همه گیری کرونا در سراسر کشور تردیدهایی وجود دارد.

شان تِرند تحلیلگر ارشد شرکت ریل کلیر پالتیکس در مصاحبه با نیویورکر درباره این که چه چیزی می تواند ترامپ را در انتخابات پیروز کند گفت: ممکن است میزان حمایت از ترامپ نزد رای دهندگان احتمالی در آمریکا بالا برود یعنی گروهی که همچنان جزو دسته ای هستند که در نظرسنجی ها هنوز تصمیم گیری نکرده اند ممکن است در نهایت عملکرد او را به عنوان رئیس جمهور تایید کنند و به او رای بدهند. ترامپ از نظر مدیریت مسائل اقتصادی با اختلاف ۸ تا ۹ درصد از بایدن جلوتر است.

آخرین خبرها از رقابت های انتخاباتی بایدن و ترامپ 

ترامپ در اولین سخنرانی عمومی خود پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا بار دیگر مدعی شد که ویروس کرونا در حال ناپدید شده بوده و اجاز نخواهد داد که آمریکا سوسیالیستی شود. رئیس جمهور آمریکا «جو بایدن»  را مورد حمله قرار داد و گفت: «جو بایدن خوابالو، به سیاه‌پوست‌ها و لاتین‌تبارهای آمریکایی خیانت کرد. اگر شما فکر می‌کنید که وی می‌تواند این کشور را اداره کند اشتباه می‌کنید!».

وی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا،‌ آمریکا در شرایط اقتصادی خوبی قرار داشت و این کشور بر کرونا فائق خواهد آمد و آمریکا به شرایط بهتر از قبل باز خواهد گشت، ترامپ به طرفدارانش گفت که بسیار ضروری است در انتخابات شرکت کنند و هرگز اجازه نخواهد داد که کشور بار دیگر به دلیل ویروس کرونا تعطیل شود.

وی بار دیگر به احتمال تقلب در انتخابات اشاره کرد و گفت: «روند انتخابات با مشکل تقلب مواجه است و از حجم تقلب در صندوق‌های انتخابات شگفت زده خواهید شد.»، همین جمله ترامپ می‌تواند سرآغازی برای شروع درگیری های داخلی ایالات متحده شود.

ترامپ در این سخنرانی کوشید بر طبل تفرقه بین معترضان نابرابری نژادی و حامیان پلیس، هل دادن دموکرات‌ها به دامن سوسیالیسم و آنچه که او چپ افراطی نام می‌برد و انشقاق بین رنگین‌پوستان بکوبد. رویه ای که ترامپ در قبال رقیبانش نیز آن را دنبال می کند.  در همین حال سناتور رنگین پوست کوری بوکر از ترامپ انتقاد کرد که کامالا هریس را “هیولا” خوانده است و گفت: این حملات غیرانسانی مقامات کشور ما علیه زنان رنگین پوست هرگز قابل تحمل نیست. نژادپرستی و زن ستیزی که متوجه کامالا شده باید اکنون متوقف شود.ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز که نخستین مصاحبه تلویزیونی پس از ابتلا به کرونا محسوب می‌شد، از کامالا هریس به عنوان «هیولا» نام برد.ترامپ غالبا دشمنان سیاسی خود را تحقیر می‌کند، اما حقیرترین و غیرانسانی‌ترین لقب‌ها را برای زنان، به ویژه زنان رنگین پوستان استفاده کرده است.

تحلیل ها نشان می‌دهد پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر آمریکا، احتمال بروز جنگ داخلی در ایالات متحده را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/139141

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی